© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 6. oktober 2014

Ja, nei og sånn

Skuldra mi ble til slutt så plagsom at jeg for første gang valgte å ta en akuttime hos naprapaten. Jeg fikk time dagen etter, og da var naturligvis skuldra mye bedre av seg selv. Det var litt flaut å innrømme, men ikke noe jeg hadde kontroll på, så da var det bare å gjennomføre timen. Skuldra er fortsatt relativt ok. Tror det var mannens jobbsituasjon som gjorde inntrykk på den.

Og apropos hans jobbsituasjon; Den er ikke endret. Han har ikke fått oppsigelse ennå, men heller ingen ny jobb. Han har sendt flere søknader og vært i et par samtaler, men foreløpig har det ikke resultert i noe håndfast. Flere intervjuer kommer senere, så vi fortsetter å krysse fingre.

Siden sist har jeg også vært på informasjonsmøte angående livsstilsendring. Det var både inspirerende og lett demotiverende, og akkurat slik det skal være, antar jeg. På lørdag sendte jeg inn påmeldelse på selve kurset, så snart begynner den snøballen å rulle. Spennende tider! Jeg har ihvertfall begynt med noen små endringer. Jeg går mye mer trapper enn før. Jeg prøver få i meg noe mat før jeg drar på jobb om morgenene og har smurt niste nesten hver dag siden jeg var hos legen. Niste med grovt brød som helst har fire kvadrater på grovhetsskalaen.



Bursdag har jeg også hatt siden sist. Det ble stille feiring, med lutefiskmiddag hos foreldrene mine og god kake etterpå. Mannen ble tipset om å kjøpe et gavekort på ansiktsbehandling på 90 minutter m/massasje, så det, samt tre røde roser, fikk jeg av ham. Siden bursdagen var på en hverdag, var jeg på jobb den dagen. Tradisjonen tro var treflagg satt frem i kaffekroken for bursdagsbarnet, og da jeg kom for å fylle vann på vannflaska mi halv åtte, brast kollegene ut i spontant bursdagssang for meg. Det var stas!

Og så har vi fått nye naboer. Nabohuset har stått tomt og til salgs i flere måneder, og plutselig fikk vi vite at nye naboer skulle komme dagen etterpå. Nå jobber de for harde livet med å pusse opp, men jeg har ikke fått hilst på dem ennå. 

De nye naboene har også katt. De forrige naboene måtte avlive katten sin i mars/april pga. beinbrudd, og etter det har vi igrunnen savnet den katten. Dog har det vært utrolig deilig å slippe og tenke på om katta kommer når jeg rygger ut av garasjen og om den rekker å smette inn i garasjen før døra lukkes.

Nå må jeg tenke på det igjen. Den nye katten er veldig liten, veldig søt og veldig kosete. Den har heldigvis en bjelle rundt halsen, så jeg kan høre når den er i nærheten. En stor fordel! Søndag ettermiddag kom den på besøk på verandaen vår, og da fikk den så mye kos den kunne tåle. En annen ting den har felles med forrige nabokatt, er problemene med å stå stille slik at jeg får tatt fine bilder av den! Her kommer derfor et lite bilderas av uklar nabokatt.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...