© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 14. oktober 2014

En knust drøm

På mandag, den sjette arbeidsdagen på rappen, hadde jeg en av de kjedeligste middagene med meg på jobb noen sinne. Fordi jeg glemte det uken før og fordi jeg jobbet hele helgen og fordi jeg var for lat til å handle før jobb, endte jeg opp med en middag bestående av knekkebrød og smøreost. Knekkebrød anbefalt av livsstilsdoktoren. De er gode nok, Wasa Sport+, men særlig spennende er de ikke.

Ett lite lyspunkt var det likevel, og det var at det stod en stor flaske kaldt vann i kjøleskapet på jobb og ventet på meg. Jeg fylte den opp før jeg dro hjem fra jobb søndag ettermiddag og satte den på øverste hylle i kjøleskapet i påvente av mandagens senvakt.

Trist var derfor synet som møtte meg da jeg kom på jobb. Noen hadde åpnet kjøleskapsdøra mandag morgen, flaska hadde veltet ut og falt i gulvet med et brak - og eksplodert. Stakkaren fikk seg nok en pangstart på dagen med en skikkelig vaskejobb etterpå. En drøy halvliter vann gjør litt av seg.

Jeg pratet med den uheldige kollegaen min da jeg kom på jobb, og vi ble enige om en grei ordning. Så nå har jeg bestilt ny flaske! Denne gangen med straw cap som det heter på nynorsk. Jeg hadde faktisk allerede vurdert å kjøpe sugerørslokk separat til flaska, men den var utsolgt da jeg sjekket nettbutikken sist. Jeg brukte flip cap på flaska som knuste og det funket greit, men lokket var jo ikke skikkelig tett. Det oppdaget jeg en kveld jeg var på korøvelse og noen av permene var blitt litt våte.
Alt som ble igjen av den knuste flaska.
I dag oppdaget jeg til min glede at 650 mL-flaskene kan kjøpes fiks ferdig med straw cap! Den trenger ikke lenger bestilles separat. Sabla greit!

Bestilt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...