© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 7. august 2014

Diabolus metallorum

Først tenkte jeg å skrive noe kløktig om tinn og vinkle innlegget riktig, men den idéen forkastet jeg. Hvis du er interessert, kan du lese denne interessante siden om tinns historie og egenskaper. Overskriften er forresten hentet fra den siden.

Så kom jeg til å tenke på H.C. Andersens eventyr om den standhaftige tinnsoldat. Det er jo en kjærlighetshistorie! Men etter å ha gjenlest den ulykkelige historien, måtte jeg forkaste den også.

Om Tinn kommune har jeg ingenting å skrive, annet enn at deres lokale dialekt, tinndøl, visstnok er utdøende. På Google kan man finne så mangt.

Og om tinnbryllup står det intet om hvorfor dette metallet er valgt som en markering av å ha vært gift i ti år. 

Men det har vi altså. I dag. Og jeg er så uendelig glad for at mannen holder ut med mine gode og særlig dårlige sider og finner seg i mine små innfall. Dette er mannen jeg vil bli gammel sammen med!

Jeg elsker deg, kjære!


2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...