© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 1. mai 2014

Arbeidernes hagedag

Gratulerer med vel overstått 1. mai! Jeg har "feiret" med dagvakt sammen med syv kolleger som utgjorde hele laboratoriets dagbemanning i dag. Etter jobb kjørte jeg ut til Plantasjen for å mykgjøre sinnet* mitt litt og for å kjøpe en ny campanula til å henge på veggen ved inngangen. Det har blitt litt kjøligere ute, men satser på at planten holder seg. Når det blir litt varmere igjen, skal jeg kjøpe enda to campanulaer til å ha på veggen på verandasiden.


Jeg har også fått det for meg at jeg skal få meg et blomsterbord/pottebord som kan stå ute på verandaen, slik at jeg slipper å bruke putekassa som arbeidsbenk. Den er for lav og har for mye planterelatert oppi seg som jeg trenger mens jeg holder på å potte. Jeg har funnet en på Clas Ohlson til 399,- som ikke ser så ille ut. Med mindre mannen begynner på nokså umiddelbar hjemmesnekring, kommer jeg til å kjøpe den.

I fjor kjøpte jeg en lang blomsterkasse til å henge på rekkverket ut mot veien. Den kom vi aldri så langt som til å få hengt opp. Det skal vi få gjort noe med om ikke alt for lenge. Og oppi blomsterkassa skal jeg plante blomkarse. Barndommens plante! Husker at særlig farmor hadde de blomstene, men også min mor. Jeg kjøpte blomkarsefrø i dag, samt et superbillig minidrivhus. Frø og minidrivhus kostet meg til sammen rundt trettifem kroner. Om jeg mislykkes, kastet jeg ikke bort altfor mange kronene. Og minidrivhuset kan jeg jo bruke om igjen.


Jeg kjøpte et par andre steinbedsplanter også. Den ene skal jeg dytte inn mellom steinene i muren under verandaen vår, for å få litt blomster der også. 

Til uka skal jeg forresten til lungelege for å se om vedkommende kan finne ut noe lurt om den rare kroppen min. Det blir jo spennende.



* Jeg var ikke sinna, altså. Et sinn, sinnet.

1 kommentar:

  1. ah, blomkarse. hvert år sår jeg, ingen år blir det noe. den skal jo ikke være spesielt vanskelig å få til, men nei.
    jeg prøver i år igjen.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...