© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 21. april 2014

Misforståelse

Søndag kveld troppet jeg opp på jobb for å ta en forskjøvet nattevakt i stedet for en dagvakt senere i uken. Der ble to andre nattevakter rimeligvis noe overrasket over mitt nærvær, og etter å ha sjekket turnusprogrammet ble det klart at jeg hadde misforstått når den forskjøvne nattevakta skulle tas. Jeg var ett døgn for tidlig ute. Det ble rosévin fra Meny, samt chips og dipp til to opptak av Poirot som erstatning for nattevakt. Ingen dårlig erstatning, tross alt.

Ellers har påsken forløpt rolig. Vi har vært en dagstur på hytta til mine foreldre en drøy times kjøring opp dalen. Og vi har besøkt ei barndomsvenninne på "hytta" deres i nærheten ettersom de endelig var på besøk i hjembyen. Eldstejenta deres hadde fått lov til å holde seg våken for å hilse på oss, for det ville hun så gjerne. Men da vi kom ble det litt for skummelt å åpne døra for oss likevel, så det måtte mammaen gjøre. Skjønn jente!

Påskens største prestasjon er forresten at vi endelig har fått vasket vinduene utendørs! Mannen spylte vinduene i andre etasjen med hageslangen mens jeg gikk over vinduene i første etasje med vindusvaskpakken til Jif.

Plantene som overlevde overvintringen ute har blitt flyttet ut fra husveggen og plassert langs verandarekkverket til beskuelse innenfra. De skal etterhvert få selskap fra nyervervelser, men det er fortsatt litt for kalde netter, så jeg venter med å kjøpe nytt.

De overlevende. Spesielt glad for at bambusen har overlevd vinteren!

Denne campanulaen ser spesielt frodig ut.

Denne var jeg helt sikker på var strøket med, men nå spirer den sannelig!

En bekk langs veien på vei ned fra hytta. En forbipasserende bil lurte veldig på hva jeg tok bilde av og saknet farten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...