© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 11. mars 2014

Uteplanteoverblikk

Endelig - etter to måneder med nesten sammenhengende regn (i hvert fall overskyet) har endelig sola kommet til Sørlandet også. Det er så utrolig herlig å føle at vinteren begynner å gi slipp, at det er lyst ute, at sola varmer og at det så smått om senn begynner å grønnes.

Jeg tok verandaplantene som har overvintret ute i nærmere ettersyn i dag. Bambusen har overlevd! Den kostet jo litt, så jeg var bekymret for at det var bortkastede penger, men så langt er alt vel.


Noen av småplantene som også overvintret ute, på grunn av ren latskap fra meg, har også overlevd. Eneste grunnen til at de fortsatt er i live, er fordi jeg ikke fikk kastet dem i høst. Både nelliken og lavendelen min er tydeligvis skikkelig hardhauser som overlever det meste!


Nelliken har sågar til og med begynt å blomstre! Bare for å gi vinteren en skikkelig f*** you! Trodde du kunne knekke meg, liksom!


Dessverre var det ikke alt som overlevde - verken av planter eller potter. Denne billige potta tålte ikke frosten, så den går i bøtta om kort tid.


I dag fikk jeg forresten en flott trøstepremie i posten fra SmuleSkogen.com! Et flott smykke laget av "gult ugress fra hagen", som det stod i hilsenen. Litt lang reim, men ellers kjempeflott! Tusen takk til SmuleSkogen! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...