© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 28. mars 2014

Gammel kjenning

Du vet at du har vært i overkant entusiastisk over et produkt/merkevare når du blir gjenkjent av tilreisende produsenter i hjembyen din.

Jeg var innom en gullsmed i byen i ettermiddag fordi de har "Hasla-dager", og som trofaste lesere har fått med seg, så har jeg stor sans for Hasla-produkter. Ettersom jeg vant et gavekort hos Hasla for en tid tilbake, fant jeg meg en ring jeg ønsket å kjøpe meg denne gangen. 

Vel inne i butikken ble jeg velmøtt av ivrige personer. Tror jeg var eneste kunde da jeg ankom, så jeg var et velkomment bytte. Først trodde jeg at det var gullsmedens egne ansatte jeg snakket med, men det viste seg å være folk fra Hasla som holder til i Valle i Setesdal. Da mine personalia ble skrevet ned i forbindelse med ring-bestillingen, viste en tredjeperson interesse for meg. 

Hun gjenkjente meg fra produktkatalogen deres (jeg ble avbildet under en kundekveld på Grünerløkka for flere år siden) og husket at jeg nylig hadde vunnet et gavekort hos dem. "Du bodde ganske mange år i Oslo, gjorde du ikke? Trives du her i byen da?"

Jeg er fortsatt litt usikker på om det er et godt eller dårlig tegn å bli gjenkjent på det viset. :)

Ring fra serien Fasett fra Hasla.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...