© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 12. januar 2014

Ut med jula

I dag ble julen endelig pakket helt vekk, juletreet tømt og kastet ut. Én eneste rød duk ligger igjen, men den ryker i morgen. Og så det digre, røde kubbelyset som jeg ikke gadd pakke ned, men heller skal brenne ned i løpet av vinteren.

I går var heller ikke så verst produktiv. Pengene vi fikk av svigers fikk vi endelig kjøpt ny mikrobølgeovn for! Den gamle mikroen må da være minst 10 år gammel. Lyset inni var gått for mange år siden, og den slo seg av når den fant det for godt. Da måtte klokka stilles inn på nytt, og til slutt skjedde det så mange ganger at vi sluttet å bruke klokka. Og hvis du var for hardhendt når du skulle stille inn timeren, ble det også for mye for den. Da gikk den i svart, og kontakten måtte trekkes ut og settes i på nytt. Nå har vi en mikro som er syv liter større, men har noe mindre makseffekt. Men den er ihvertfall ny! Har innvendig lys, klokke som virker og vi slipper å dra ut kontakten i eninga.

Men ikke bare handlet vi mikro, vi har bestilt oss sommerferie! Til sommeren er det ti år siden vi giftet oss, og nå ønsket vi å dra på en litt skikkelig utenlandstur igjen. Det er mange år siden sist. Det ser ut til at vi får oss to uker på Rhodos! Ingen av oss har vært i Hellas i det hele tatt før, så jeg gleder meg.

Og til uka er det meldt snø.


2 kommentarer:

  1. Jeg brukte også gårsdagen til å pakke ned jula. Juletreet pleier ikke så så lenge her, men det var like fint og det var nesten litt ille å klippe det ned.

    Rhodos er flott og dere må sette av tid til Rhodos by og Lindos. Jeg regner med at det fortsatt sitter eldre damer som selger vakre håndarbeider opp mot Lindos. Se alle på vei opp før du evnt bestemmer deg på veien ned (kontanter).

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempebra tips, Åshild! Det skal tas til etterretning, som det heter!
      Ja, juletreet vårt ble også stående for lenge. Skulle egentlig tatt det helgen før, men da hadde jeg ikke fått fjernet all julepynten jeg hadde samlet sammen på spisebordet. Jeg må ha spisebordet til å samle juletrepynten på også, nemlig. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...