© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 25. januar 2014

En utfordring

Jeg har en utfordring foran meg. Bruttern fyller femti om en måned og jeg har ikke snøring på hva jeg skal finne på til ham! Vi skiller ti år og er forskjellig som natt og dag, i store trekk. Mens jeg var skoleflink og introvert, var han utadvendt og morsom. Vi har ikke så mye felles, bortsett fra familie og delvis felles barndom. Jeg kjenner broren min, men ikke egentlig så godt. I hvert fall ikke godt nok til å finne på noe passende i 50-årsgave.

Hva kjøper man til en nyslått 50-åring? Forslag? Tips?

Jeg er helt blank. Jeg har henvendt meg til vår felles fetter og en kamerat av både fetter og bror som også vi har sosialisert litt med. Fetter hadde ingen gode forslag på stående fot. Kameraten har ikke svart ennå. Jeg har forslått spleising i håp om at noen andre har en strålende idé som vi kan slenge oss med på.

Han er en ølinteressert datafyr som har kurset seg til svømmedommer og -tidtaker for barna og som også spiller fotball og innebandy på fritida. Lett helsefreak. Glad i musikk. En konsert er jo nærliggende å sende ham på, men sannsynligheten er stor for at han ordner seg selv hvis han er interessert. Det samme med en fotballkamp med sitt favorittlag i UK. Kan ikke godt betale for andre enn ham selv, og ingen av oss har det minste interesse for å lide oss gjennom en fotballkamp i utlandet.

Gavekort på XXL? Rafting? Han var med på raftingen som var en del av min manns utdrikningslag. Han syntes det var artig å ha vært med på, men er veldig usikker på om det fristet til gjentakelse. Et opplevelsessenter hadde sikkert vært en god idé, men jeg kan jo ikke sende ham alene på noe slikt. Kurs i fjellklatring, kanskje? Tråle ThinkGeek og finne noe Star Wars-greier? Han har allerede vært på både øl- og konjakkurs, så det er ikke aktuelt. Han er ganske flink til å lage mat selv, så han trenger neppe noe kurs i det.

*oppgitt sukk*
"Luke, I am your t-shirt!" Lånt fra ThinkGeek.com.

2 kommentarer:

  1. jeg lurer på om du holder oss som gisler og nekter å legge ut en ny post før vi har kommet på en lur jebburdsagspresang til broren din....

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, da ser det ut til at jeg må vente lenge! Har bare vært litt mye jobbing og litt lite overskudd til å tenke ut innlegg. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...