© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 18. desember 2013

Blir det jul på oss i år?

Vi ligger etter på flere punkter i år. Eller rettere sagt, JEG ligger etter på flere punkter. Som Nettavisen så treffende skriver, så er det kjerringa i huset som gjør de fleste juleforberedelsene. Hvis mannen skulle stått for jula alene, hadde det neppe blitt annet enn pinnekjøtt til middag og til nød ei julestjerne i vinduet. Ikke at han ikke hjelper til, men det er ikke mye initiativ ute og går. Synes egentlig det er litt trist, for da virker det ikke som han setter særlig pris på innsatsen jeg gjør for at det skal ses og føles som jul i hjemmet. Men én ting skal han ha: han har fått sendt julegaver i posten til Vestlandet og familien sin.

Nå er jeg inne i ei ferieuke, og har ihvertfall begynt på lista mi. Julekortene er skrevet og ble sendt i går. Jeg skal ut og handle senere i dag. Jeg har ikke mottatt gaveønsker fra tantebarna mine eller foreldrene deres, så der får de bare ta til takke med det jeg finner. Aner ikke hva jeg skal finne på. Men ingredienser til sirupsnipper skal handles inn, samt evt. manglende utstyr. Og litt mat til jula. Regner med at vi skal ha folk ihvertfall én av dagene. Middager må vi vel nesten også ha i kjøleskapet.

Vannet skal skiftes i akvariene, sengetøyet skiftes, gulvene vaskes, sirupsnipper lages, rom ryddes, støv fjernes og julepynten plasseres ut. Juletreet skal vi finne i morgen etter jobb (Lovlig sent. Håper det er fine edelgrantrær igjen.). Utelysslyngen fikk han i oppdrag å finne i garasjen. Han fant lysene, men ikke transformatoren. Så han var en tur på Clas Ohlson for å finne nytt. (Bra initiativ!) Der hadde de ikke klare eller gule lys, så derfor fant han det for godt å kjøpe med seg BLÅ lysslynge hjem. Trodde først han spøkte da han fortalte det, men dessverre var det reelt. De hadde bare blå eller blinkende, mangefarget lys igjen - og i stedet for å finne en annen butikk, falt valget på blått ... La meg si det enkelt; De skal sporenstreks byttes i morgen! Jeg skal sørge for å få riktig lys med tilbake selv.

Nei! Nei, nei, NEI!
Hadde egentlig håpet å få tid til noe koselig selvopptatt noe også i ferien. Se noen julefilmer, høre på julemusikk (Ok, det kan jeg jo gjøre mens jeg gjør andre ting) og helst endelig få prøvd meg på akvarellmaling! Utstyret står og støver ned for det er litt tiltak å sette meg ned med det. Hobby- og gjesterommet er omgjort til mannens treningsrom og det er dårlig plass ved skatollet mitt. Tiltak, tiltak!

Jeg bør vel ikke klage. Dere med barn har det garantert adskillig mer travelt enn meg. Og familiehyggeligere.

Bittersweet ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...