© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 28. oktober 2013

Kakeskryt

På førtiårsdagen hadde jeg med meg sjokoladekake på jobb for første gang. Jeg er ingen kakebaker, men inspirert av Pia sin opplevelse av Toros "Langpanne Sjokoladekake" falt valget på nettopp den kakemiksen. 

Og folk skrøt faktisk av kaka! Ei kom tuslende bortom etter lunsjen den dagen og lurte på om hun kunne få lov til å spørre om oppskriften. Jeg måtte bruke et par sekunder på å avfeie tanken på at hun var ironisk, og faktisk syntes halvfabrikataen var veldig god. Og siden jeg ikke har vett til å skryte på meg ufortjente bakeevner, falt kollegaen nesten i staver over at jeg ikke hadde bakt fra bunnen av. "Men den var jo så saftig!".

Så sent som i dag fikk jeg melding av en kollega på Facebook som lurte på om det var lov til å få oppskriften på kaka jeg hadde hatt med for rundt tre uker siden. "Den var veldig god!", mente hun. Og det er jo hyggelig. "Den var liksom litt saftig, ofte de blir så tørre." svarte hun på opplysningen om posemiks. 

Ikke vet jeg hva jeg gjorde for noe spesielt. Jeg fulgte bare oppskriften, og hadde i litt romessens i glasuren. That's it.

Kan åpenbart anbefales. 

 

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...