© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 15. oktober 2013

Begynnelsen av oktober

Etter en rolig start på oktober her på bloggen begynner jeg å bli klar til dyst igjen. 40-årsdagen ble tilbrakt på jobb med medbrakt sjokoladekake, hvor jeg fikk tildelt gratulasjoner, klemmer og komplimenter for kaken i rikt monn jevnt utover dagen. Etter jobb kom mannen hjem med overraskende blomsterbukett.


Toro-sjokoladekaken høstet mange godord på jobb!
Lørdagen etter var mannen og jeg ute og spiste på restaurant, og uken etter fikk jeg med meg nesten tyve (!) kolleger ut på samme restaurant for å være litt sosiale. Ettersom jeg visste at den familiære feiringen ikke akkurat kom til å stå i taket, måtte jeg finne på noe med jobben i stedet. Alle sammen skrøt av tiltaket (vi er ikke så veldig flinke til slike tiltak på jobb hos oss), lurte på hvorfor vi ikke gjorde slikt oftere, og så plutselig stemte alle rundt langbordet i en bursdagssang til meg! Jeg ble passelig rød i kinnene, men satte umåtelig stor pris på oppmerksomheten og alle gode ord! Jeg fikk til og med en liten gave av noen av kollegene "sånn litt diskret", som de sa. Utrolig rørende, og jeg er kjempetakknemlig for at så mange ble med på moroa!
"Englehår" til dessert
Bursdagsgave fra kolleger
Hovedførtiårsgaven, om jeg kan kalle den det, fra mannen var billetter til Gitarkameratene sist helg. Det ble en traurig affære ... Jeg sov ut mellom nattevakter (ferdig med to, hadde to igjen) og var helt hinsides. Dessverre var mannen også det, for han hadde også glemt hele greia. Jeg husket konserten i åttetiden på kvelden da jeg leste i lokalavisa om dem, men da var vår konsert over for et par timer siden. Mannen fikk så dårlig samvittighet av forglemmelsen at han skrev to dikt til meg den kvelden etter at jeg hadde dratt på nattevakt igjen. Jeg skulle veldig gjerne vært på konserten, men det dummeste er i grunnen de bortkastede pengene. 

Ja, ja - mannen kompenserer for misæren ved å ta meg ut på ny restaurant denne uka. Denne gangen på et sushisted. Han som blånekter å spise sjømat.

Som nevnt er jeg nettopp ferdig med fire nattevakter. Man lever i en egen, liten boble når man jobber slik. Sover lenge, spiser middag og er litt sosial, drar på jobb, sover lenge, spiser middag, sløver foran TVen, drar på jobb, sover osv. I løpet av nettene opplevde jeg både gjenoppliving med intubasjon, hjertekompresjoner og full pakke og en plutselig fødsel (i tillegg til alle andre vanlige nattevaktsopplevelser). Tross det hadde vi stort sett relativt rolige netter. Jeg skal ikke klage. Nå har jeg et par dager fri til å komme i relativ normal søvngjenge igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...