© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 24. september 2013

Mindre stress og mer overskudd

  • Få gjort det som stresser deg
  • Husk å puste, sakte, ofte
  • Gjør det du innerst inne vet er riktig
  • Tenk på hva du er takknemlig for akkurat nå
  • Husk å rose deg selv når du gjør noe som er bra
  • Sett pris på de du har rundt deg
  • Gjør ingenting i fem minutter hver dag
  • Aksepter at du ikke kan gjøre alle fornøyde
  • Gjør ofte noe du elsker å gjøre
  • Vær glad i deg selv, respekter deg selv og vær stolt av deg selv
  • Omgi deg med mennesker som gir deg overskudd
  • Gjør noe hyggelig for andre
  • Gjør noe du liker å gjøre
  • Si i fra på en god måte
  • Gi slipp på bekymringene dine, tenk på alle grunnene det er til at det vil gå bra
  • Ikke lov mer enn du ønsker å overholde
  • Spør deg selv av og til: "Hva er det egentlig som gjør meg lykkelig?"
  • Le mye, ha humor med i det du gjør
  • Gi slipp på dårlig samvittighet. Det hjelper ikke noe likevel.
  • Ta ikke alle andres bekymringer på deg
  • Si nei når du mener nei. Vennlig, men bestemt.
  • Gled deg på andres vegne.
  • Sett ned tempoet nå! Kos deg, len deg tilbake og gled deg over å bare være til.
  • Organiser pulten din
  • Gjør de små oppgavene først
  • Sett av tid til de store oppgavene
  • Gjør det du gruer deg til med én gang.
  • Gjør det nå!
  • Og husk at du er god nok som du er.



(Teksten er lånt fra et foredrag av "Liv & Lyst" for flere år siden. Jeg tror de har lagt ned nå.) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...