© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 8. september 2013

En slags ukerapport

Mandag for ei uke siden ringte jeg legekontoret mitt og ba om å få tilsendt kopi av svarrapporten de mottok fra Hormonlaboratoriet på Aker sykehus. Det har de fortsatt ikke klart å sende meg, men de maktet å sende meg prøvesvarene på prøven tatt litt senere på den samme mandagen. Helt unødvendig, siden jeg jobber der svarene blir produsert. Lurer på om jeg faktisk må fysisk møte opp på kontoret deres og forklare hva jeg er ute etter, til tross for at vedkommende jeg snakket med tilsynelatende forsto hva jeg mente.

Ukens ene kveldsvakt ble bl.a. benyttet til å begynne på vitamin B12-kuren min. En snill sykepleier på huset hjalp meg med det og satte sprøyta i skinka mi. Ukens siste arbeidsdag bød på rød rose ved ankomst på jobb (kan ha sammenheng med at man kunne forhåndsstemme den dagen), en pasients skamrosing av meg i fem samfulle minutter til en kollega (Alltid stas å få høre godord om seg selv gjennom andre!) og iskrem helt på slutten av dagen. Aner ikke hva som var i den isen, men noe rart må det ha vært ettersom overleppa mi hovnet skikkelig opp utover dagen! Det ble dessverre ikke bedre av at jeg koste med nabokatta da jeg kom hjem etter jobb, og antakelig fikk katteallergener i det ene øyet! Holdt på å tilte i vinkel!

Fikk også svar på de siste immunogiske analysene på fredag, og det var noe deprimerende. Jeg legger meg ikke ned i fosterstilling med krampegråt ennå. Ikke før en lege eventuelt gir meg (enda) en diagnose. Svarkommentaren lød som følger:
"Anti-nativt DNA er positiv i indirekte immunfluorescensteknikk (IFA) og viser grenseverdi i EliA-teknikk. Positiv anti-DNA sees oftest ved SLE. EliA regnes for å være noe mer sensitiv, men mindre spesifikk enn IFA."
I analyseregisteret vårt på jobb kunne jeg lese at positivt svar på anti-DNA var "nærmest patognomonisk med SLE". Som står for systemisk lupus erytematosus - og kan være noe dritt. Men det skal altså være noen få kriterier til tilstede for å få diagnosen, så jeg må vel få tildelt en time til utredning først. Hvis jeg etter dette eventuelt får diagnosen, skal jeg heller deppe mer på alvor.

Senere i dag kommer foreldrene mine til middag. Vi skal ha reinsdyrsteik med kokte poteter, brokkoli og blomkål. Og så skal jeg prøve å lage kremet soppstuing for første gang!

Røde roser utdelt på jobb.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...