© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 29. september 2013

Alenelørdag

I dag har jeg vært gressenke. Jeg kjørte mannen til togstasjonen lørdag morgen, og siden det fortsatt var halvannen time til det store handlesenteret utenfor byen åpnet, bestemte jeg meg for å kjøre litt rundt og se etter fotomotiv.

Først kjørte jeg over til andre siden av sentrum hvor elva møter havet, men der - på en parkeringsplass - møtte jeg, av alle ting, en kø av folk som skulle kjøpe billige poteter! Tror det var Kerrs Pink. Og siden det var vanskelig å finne parkeringsplass og jeg er veldig lite sosial så tidlig på morgenen, snudde jeg for å unngå merkelige blikk under fotografering.

Så da kjørte jeg over til en annen bydel, ikke så langt unna stadion, og fant et fint motiv hvor jeg tok et par-tre bilder mot sola. 

Mose i motlys. Eventuelt mose i morgensol.
Fortsatt en times tid til handlesenteret åpnet, fant jeg ut at jeg skulle kjøre en stor omvei og se etter flere fotomotiv. Det fant jeg, men dessverre var det ikke stoppeplasser i umiddelbar nærhet til motivene! Sola glitrende i tjern, tåke på vannoverflaten og varme høstfarger. Det ble dessverre få bilder, men jeg fikk ihvertfall brukt litt tid på turen. Slapp mange biler forbi meg mens jeg søndagskjørte med blikket minst like mye utenfor veibanen som på den.

Jeg var på plass utenfor handlesenteret ti minutter før åpning, og satt og hørte på radio mens jeg ventet. Egentlig hadde jeg ingen spesielle handleplaner, bortsett fra mat. Men på mystisk vis klarte jeg å bruke et par tusenlapper på klær på vei til matbutikken. Dyktig selger! Og dessuten tenkte jeg at jeg sannelig kunne unne meg noen nye klær til 40-årsdagen - det er ikke SÅ ofte at jeg handler klær!

Burgundy overload!
Vel hjemme sluknet jeg på sofaen i noen timer og på kvelden koste jeg meg foran TVen med en flaske hvitvin som mannen vant i vinlotteri på jobb. Det ble ingen suksess. Jeg drakk ikke opp flaska en gang, så jeg kommer ikke til å kjøpe den selv.

Forresten har jeg allerede fått time hos revmatologisk poliklinikk! Slutten av oktober! Det blir spennende!

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...