© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 5. august 2013

Ny erfaring og kompliment

Nattevaktshelg er nok en gang gjennomført. Tre jobbnetter på rad er av og til å tøye strikken litt, for jeg blir ofte rar i huet etterpå når jeg skal forsøke å komme i normal gjenge igjen. Av og til går det raskt, andre ganger sliter jeg helt sinnsykt. Da går det lettere med bare to netter på rappen, slik som hverdagsnettene er.

I løpet av helgen har jeg ihvertfall prøvd meg på noe nytt, nemlig blodprøvetaking inni svartemarja. Det var en svett erfaring, men jeg hadde ihvertfall mange unge, kjekke politimenn i umiddelbar nærhet. Helt innpå meg, faktisk. Og jeg var sykt stolt da jeg til slutt fant ei vene og traff på første forsøk!

En natt fikk jeg også høre at "Jeg ville ikke si noe om hvor vanskelig det er å ta blodprøver av meg til deg som er så ung, før etter at du hadde tatt prøven!". Jeg takket for komplimentet og unnlot å fortelle at jeg snart har 20 års yrkeserfaring. Man tar de komplimentene man får! 

To av nettene var våkenetter og ei fikk vi et par timers hvile på, men vi fikk tross det sett en film hver natt! Den ene filmen ble vi ferdige med bare 15 minutter før dagvaktene var på plass.

Nå skal jeg nyte to velfortjente fridager!

Grytidlig en søndagsmorgen på vei hjem fra jobb.

2 kommentarer:

  1. haha! jeg pleier å nekte å ta blodprøver av venstrearmen, for alle blir så frustrerte (jeg og), men neste gang skal jeg bare spørre "har du tyve års erfaring? klarer du å ta bodprøver inne i svartemarja? ok, vi prøver." Skjønt spørsmålet om svartemarja kan kanskje sette meg i et litt uheldig lys.

    SvarSlett
  2. Hehe, spørs om spørsmålet om svartemarja ikke er helt heldig, ja! Ikke for det - vi bryr oss ikke om folks bakgrunn, men det kunne jo blitt en spesiell samtale ut av det! Og dessverre er ikke lang erfaring med å gjøre noe en garanti for å være god i noe. Det hjelper, men man har ingen garantier når man skal ta blodprøve. Så bare fortsett å nekte bruk av venstrearmen (med mindre den er eneste alternativ). Det er ingen grunn til å utfordre sjebnen. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...