© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 21. juli 2013

Prestasjonsdepresjon

Jeg skrev tidligere at jeg hadde kjøpt en Emmeselle-illustrasjonspakke etter inspirasjon hos bloggen Inspirato. Den inneholdt en del utstyr til akvarellmaling. Slikt har jeg ikke prøvd meg på før, så derfor måtte jeg naturligvis kjøpe meg ei trinn-for-trinn-bok om temaet. Jeg stakk innom en hobbybutikk på handelens dag her i byen og fikk tak i ei, og der hadde de sannelig også tilbud (halv pris!) på et bordstaffeli i tre! Så nå har jeg utstyret i orden!
Drømmen: Å kunne male som dette. (Akvarellmaleri av Winslow Homer)
Deretter kikket jeg på internett på akvarellmalingsbilder og ble deprimert. Et par YouTube-klipp hjalp heller ikke på humøret. Det ser mer komplisert ut enn jeg trodde! Nå er jeg ikke like sikker som tidligere på at dette er noe for meg, men det må jeg jo teste ut før jeg kan uttale meg noe mer. Jeg har ei ferieuke igjen med planlagt finvær, så jeg bør benytte tida!

Jeg havner vel på dette nivået. Bildet er lånt fra denne bloggen.
Ellers kan jeg berette om en ny opplevelse tidligere i dag: Jeg presterte kunststykket å "låse" meg inne i dusjkabinettet! Det var ikke snakk om å få skjøvet glassdøra opp! Den sto bom fast. Jeg er ekstremt nærsynt (minus 8!) og ble rimelig frustrert der jeg stod dryppende våt og rykket i døra. Ikke hjalp det å rope på mannen heller, for han var ute på treningstur. Til slutt oppdaget fingrene mine en uregelmessighet langs den ene dørkanten; ei gummilist hadde kommet på feil side av døra og hindret den i å gli tilbake. Heldigvis ser jeg jo godt på (veldig) kort avstand, så lista ble klemt tilbake på plass og døra kunne endelig åpnes igjen. O'lettelse!

Slipp meg uuuut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...