© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 10. juni 2013

Oisann!

Vi er over ei uke inn i juni og jeg har ikke skrevet et ord her ennå for denne måneden. Sånn er det med mild skrivetørke. Det har heller ikke skjedd noe særlig spennende i mitt ordinære A4-liv. Bortsett fra mannen da - han skal begynne å trene på mandag (siden vi allerede er over midnatt, er det i dag). Med en ekte PT. Stakkars, han gruer seg. Han har mi djupaste medkjensle.

Vi har handlet litt kjøkkenskap på Ikea som vi håper å få satt opp før svigerforeldrene mine kommer på besøk i sommerferien. Under den følgende benkeplatediskusjonen med mannen, hvor mannen skråsikkert påstod at 3-4 meter benkelengde ikke ville være nok til 80cm benk og omtrent like mye "skråbenk" (det skulle bli et hull bak som måtte fylles hvis platefronten skulle bevares på det skrå partiet), mens jeg påstod at det overhodet ikke var noe problem, vant jeg. Men først dagen etterpå da han hadde satt seg ned og tegnet moroa. Så nå har han ikke lenger lov å påstå at han har best fysisk romfølelse av oss to. Ædda bædda!
Det røde området ble veldig vanskelig for mannen å forstå. Blå strek indikerer benkefronten.
I midten av uken som nå er en halvtime gammel drar jeg til Trondheim på kongress. Det gleder jeg meg storlig til! Jeg studerte i Trondheim i forrige årtusen, og har ikke hatt anledning til å gå rundt i gatene der siden da. En av kveldene er det ikke noe offisielt program, så da tenkte jeg å dra på en liten mimretur på gamle trakter. På min tid fantes ikke St. Olavs, men gamle RiT. Jeg bodde på Tempe de to siste årene av studietiden, så jeg har lyst å rusle bort dit. Og så kommer jeg til å ta massevis av bilder, naturligvis! Trondheim er en flott by og Nidarosdommen er vakker. Jeg har til og med oppdrag av fagforeningen mens jeg er der, nemlig å tvitre mest mulig fra kongressen for å synliggjøre den. De som vil, kan følge meg på Twitter.

Åh! Det må jeg jo også fortelle! Bloggen Inspirato (et absolutt beskrivende navn på bloggen) fortalte nylig om Emmeselle-illustrasjonspakken som hun hadde satt sammen med butikken Christ Engebretsen & Søn. Den bestilte jeg sporenstreks jeg hadde lest innlegget hennes. Den inneholder noen blyanter, knettviskelær, penn, pensel, akvarellmaling og tilhørende papir. Nå er jeg på utkikk etter en bok om akvarellmaling, for det har jeg aldri prøvd før.

Bildet er lånt fra Inspirato.

1 kommentar:

  1. Kos deg i Trondheim, datter.

    Hilsen far

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...