© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 29. juni 2013

Hvem, sa du?

På torsdagens kveldsvakt ble jeg stoppet av en sykepleier på en avdeling. "Jasså, er du på vakt?", spurte hun. Jeg hadde ingen idé om hvem hun var. Jeg har fortsatt ingen idé om hvem hun er. Vi holdt en liten samtale gående om en person jeg var usikker på om jeg visste hvem var. Det var en underlig og surrealistisk opplevelse. Jeg vridde hjernen under hele samtalen for å finne ut hvem denne sykepleieren var og hvordan hun visste hvem jeg var, uten å bli noe klokere. Og den felles bekjente vi snakket om (som jeg nå er nokså sikker på at jeg vet hvem er - nemlig en hyggelig og stillferdig pensjonert kollega av meg) prøvde jeg også huske navnet og ansiktet på, men akkurat der og da stod det helt stille. En merkelig opplevelse. Og jeg lurte hele tiden på om sykepleieren trodde jeg var en annen enn meg selv ...


3 kommentarer:

  1. Tenk så flau hun må være om det har gått opp for henne at hun tok deg for en annen. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er litt usikker her, for jeg tror jeg er delvis ansiktsblind, altså at jeg har problemer med å huske ansikter. Det kan godt være at sykepleieren husket meg fra noe som ikke jeg husker, fordi jeg har vel egentlig kommet til at vi snakket om samme person. Jeg skjønner bare ikke hvordan hun vet hvem jeg er. :)

      Slett
  2. Hmm! Slike liknande situasjoner har eg vore i mange gonger. Eg er fryktlege dårleg på å kjenne att ansikt.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...