© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 27. mai 2013

Trygt i havn

I dag kom vi hjem etter ei uke på Vestlandet. Svoger ble gift med min nye svigerinne og festen varte til langt ut i de små timer. Faktisk var bruden den siste som gikk (hvis du ser bort fra dem som ble igjen for å rydde).

Både på vei til og tilbake overnattet vi hos min bror i Oslo. Det var veldig bekvemmelig, for ellers hadde turen blitt på over 13 timer, og det er i drøyeste laget. Vi dro oppover fra Oslo 19. mai og forlot min niese med matteeksamenangst der. Endel vann i vassdragene oppover og nydelig vær. Vi var ikke under 21 grader på hele strekket! 
 
Helt øverst i Romsdalen

På vei hjemover, derimot, så vi elendigheten etter flommen. Vi var først litt usikre på om vi kunne kjøre den vanlige veien hjemover, eller om vi skulle satse på å kjøre kystruta i stedet. Ettersom uken gikk, fikk vi høre at veiene ble åpnet igjen, og vi tok sats i går. Enda mer vann i vassdragene denne gangen, og hagene langs veien i Kvam var et sørgelig syn. Masse leire og småstein i hagene, og nedover Lågen lå traktoregg og søppel spredd langs vannkanten. Triste greier.

Ellers kan jeg berette at uken på Vestlandet var hyggelig og at vi hadde noen riktig sommerdager der også. Det meste skjedde rimeligvis siste helgen da bryllupet stod og alt helst skulle skje samtidig. Av mannen ble jeg snurpet passelig inn i korselettet jeg kjøpte fra Det store under, og da gikk jeg helt fint inn i finkjolen jeg kjøpte for fem år siden. En liten bivirkning av den fine innpakningen min, var at det kunne bli en real utfordring å komme seg på do, men det løste jeg med å ta en imodium på formiddagen før vielsen, samt å ikke overspise eller overdrikke resten av dagen. Det fungerte aldeles ypperlig! Gikk ikke på do igjen før jeg kom hjem etter festen. Gratis tips herved servert!

Finkjole, smykker fra Hasla og billegrønn neglelakk.
Svigerforeldrene kjenner meg som en lesehest. Hver gang vi er på besøk har jeg med meg kryssord og lesestoff, og jeg går løs på svigerfars blader med liv og lyst. Denne gangen løste vi også kryssord sammen og med meg hjem fikk jeg alle bladene han var ferdig med. Han hadde spart Illustrert vitenskap, Historie og National Geographic til meg! Snille svigers! Nå har jeg lesestoff for lange tider!
Flere bilder finner du på Flickr (se i venstremargen).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...