© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 15. mai 2013

Alternativt nattarbeid

Etter nattevaktene i forrige uke har jeg vært helt rar i hodet og nesten ikke fått gjort en ting. Alt har vært et tiltak og døgnet har vært kraftig forskjøvet. I kveld har det lysnet litt mellom ørene mine, og innleggstittelen henspeiler på mine aktiviteter rett før dette forfattes. 

Halvtimen etter midnatt fant jeg nemlig endelig frem håndmikseren etter nesten tre år! Jeg kan ikke huske å ha sett den siden vi bodde i Oslo. Skjønt det er kanskje mer riktig at mannen fant den - han ble nemlig også utkommandert til leteaksjon midt på natta.Og handleliste ble også komponert og sent på e-post til jobben min, slik at jeg forhåpentligvis husker å skrive den ut før jeg drar på handletur på hjemveien etter jobb i morgen.

Hva ansporer så en slik hektisk aktivitet? Jo, det går nemlig opp for undertegnede at ikke bare skal vi reise til Vestlandet i helgen og bli borte i ei uke, men jeg har jo faktisk invitert mine foreldre til å feire 17. mai-kvelden hos oss! Selv om vi ikke pleier feire noe særlig, mannen og jeg, så må jo dagen i alle fall markeres på skikkelig vis når opphavet endelig kommer, og det betyr kake! 

Jeg er et analfabet på kjøkkenet, men det hender at jeg får til en kake av noe slag hvis jeg faktisk går inn for det. Ihvertfall har jeg fått til en anstendig og deilig gulrotkake en gang, som mannen fortsatt husker med lengsel. I kveld fant jeg ut at ostekake og pavlova må bli tingen til fredag. Ostekake er relativt enkelt og pavlovaen skal jeg kjøpe ferdig marengsbunn til, så da blir den også enkel. Takk til Det søte liv for inspirasjon! 
 
Bildet er lånt fra alle-oppskrifter.no

Dokumentasjon av denne sjeldne kakebakeaktiviteten vil bli behørig avbildet og rapportert på et senere tidspunkt.

Forrige uke fikk jeg forresten en uvant forespørsel på denne bloggens Facebook-side. Noen i fagforbundet har nemlig fått med seg at jeg skal delta på en nordisk kongress i Trondheim i juni, og dermed ønsket de at jeg skal tvitre mest mulig derfra med dertil egnet hashtag, slik at kongressen skal vises på Twitter. Jeg er på ingen måte unik; andre aktive tvitrere som skal dit har fått samme forespørsel, men det er morsomt å bli lagt merke til! Nå håper jeg bare at jeg finner på noe morsomt og interessant å tvitre om. Jeg gleder meg uansett til kongressens både faglige og sosiale arrangement - og ikke minst til å gjense studentbyen min fra tidlig 90-tall!

Akvariet har dessverre ikke på magisk vis blitt rent av seg selv og nå MÅ jeg få gjort det før vi reiser! *sukk*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...