© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 1. april 2013

Jeg velger meg april

Det var Bjørnstjerne Bjørnson som skrev diktet som tittelen er hentet fra. Etter sigende var diktet ironisk ettersom han ble sittende igjen med april måned etter at andre diktere hadde valgt de mer ettertraktede månedene å skrive dikt om. Ham om det. Det er i hvert fall endelig april!

Vi har hatt en aldeles nydelig påske her i sør! Sol fra blå himmel fra morgen til kveld. Dessverre var jeg på "påskepartiet" på jobb, så jeg har jobbet det meste av høytiden. Jeg hadde fri onsdag og torsdag, og da dro vi en liten tur på hytta til foreldrene mine oppi dalen. Været var like strålende der, men det er en heidundrende hytteutbygging i området. På myrer jeg gikk på ski i ungdommen og følte meg nesten litt langt unna hytta, er det nå en hel landsby av nye hytter. Utviklingen går sin gang.

Det ble dessverre ingen skigåing denne påska. Kvelden før hytteavreise, holdt jeg på å sparke negla av lilletåa. Det blødde litt, men negla ser ut til å holde seg på plass. Tåa er rød og øm, og negla både mer blek og mer lilla enn normalt, og jeg har haltet rundt på jobb i helga og sikkert sett underlig ut. 

I går kveld ringte det på døra nokså sent. Det var naboen som kunne fortelle at kupélyset i mannens bil fortsatt stod på på andre døgnet. Dermed ble det batterigjenopplivningsforsøk til ett på natta, uten hell. I dag gikk det bedre (med god hjelp av hybriden min), og vi tok en batterioppladingstur til Lillesand, hvor vi fant en åpen kinarestaurant der middagen ble inntatt. Aldri så galt! Og et og annet fint motiv fikk jeg tatt bilde av underveis.


1 kommentar:

  1. Flotte bilder! Vi har hatt en super påske inkludert skiturer i solskinn.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...