© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 26. februar 2013

Pakker i posten

Etter kveldsvakten i dag tømte jeg postkassa hjemme. Det pleier være en kjedelig affære, med enten regninger eller reklame for Ellos - eller tom boks. Takk og pris for muligheten til å si neitakk til uadressert reklame! Men i dag var det full uttelling! Tre pakker til meg (samt Ellos-reklame) og to konvolutter til mannen. Jeg handlet litt på Bokklubbens mammutsalg, og fant også ut at Jørgen Brekke nylig har gitt ut sin tredje bok. Og så kom Skyfall på blueray fra Homeenter. 
Stabler med uleste bøker. Stabelen i høyrekanten er eldre, men like ulest.
Når man er glad i å lese bøker og det er mammutsalg, så føler jeg liksom at jeg kjøpe ei billig bok eller to. Det er jo salg! Jeg har lest ei Kate Morton-bok før, "Tilbake til Riverton", og ble skuffet over slutten. Likevel lot jeg meg friste til å prøve ei bok til av henne. 

"Hildegard" bestilte jeg i et halvt bevisstløst øyeblikk der jeg lot meg friste av en velskrevet bokanmeldelse og den historiske personligheten. Til sammen kostet de to bøkene meg bare 198,-. Jeg overlever. Jørgen Brekkes bok kostet en drøy hundrelapp mer, men den gleder jeg meg tilsvarende til å lese. Leselysten er proporsjonal med bokens høyere pris.

For tiden har jeg lett lesevegring og en god del uleste bøker. Jeg skjønner ikke hvorfor, når jeg glatt kan bruke en halvtime/time på en tørr, faglig artikkel, men ikke klarer begynne på ei spennende bok. Brekke-boka begynner forresten å friste, kjenner jeg. Tror kanskje likevel det ikke er så lenge før jeg begynner på den!

Jeg har forresten oppdaget en foruroligene sak. På Norli fikk jeg opplyst at bøkene bare selges innbundet i begynnelsen! Senere selges de bare som pocketbøker! Begrunnelsen, fikk jeg vite, var at folk visstnok ikke var interessert i dyre, innbundne bøker, men heller ønsket pocket! Er det virkelig slik? Jeg foretrekker stive permer, og blir alltid mektig irritert når bøker jeg leter etter ikke er å oppdrive som annet enn pocket! Er jeg virkelig den eneste?

1 kommentar:

  1. Du er ikke den eneste... Men pocket er bra på ferie. Og så er det mye billigere som oftest da. Og pris teller nok for mange.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...