© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

lørdag 26. januar 2013

Lakenskrekk?

Klokka er 4 natt til lørdag - eventuelt veeeldig tidlig lørdag morgen. For nøyaktig ett døgn siden var jeg på jobb. Det å snu tilbake døgnet etter nattevakter er en utfordring for meg. Jeg har ingen problemer med å jobbe netter, men å komme tilbake til et mer eller mindre normalt søvnmønster etterpå er altså en utfordring. 

Jeg kom hjem fredag morgen kl. 08. Da stod mannen på badet og gjorde seg klar til ny arbeidsdag og påfølgende firmaårsfest. Jeg kunne med andre ord se frem til en rolig gressenkekveld. Som vanlig satt jeg på pc-en og surfet litt (for lenge) før jeg la meg litt før 10. Stilte alarmen på kl. 17. Syv timers søvn burde holde, tenkte jeg.

Først kvart på seks klarte jeg å karre meg ut av senga. Lagde meg et enkelt måltid som ble spist under Dagsrevyen. Så ble det veldig kjedelig på tv-en før Nytt på nytt og Skavlan kom. Da fant jeg ut at jeg skulle benytte hjemme-alene-kvelden til å kose meg med chips, dip og hvitvin. En god kombinasjon! 

Etter Kveldsnytt var jeg rimeligvis fortsatt ikke trøtt, så da startet svopperunden. Så først ferdig Graham Norton-showet, deretter var jeg ørten ganger innom James Bond, X-men, Mythbusters, Southpark, filmen Skorpionens konge og endel andre filmer som heller ikke fristet.

Fortsatt ikke trøtt, men behagelig hvitvinspåvirket, gav jeg opp tv-kvelden og satte meg foran pc-en igjen. Kjedelig på Facebook. Kjedelig på Twitter. Kjedelig på Pinterest. Hey! Jeg har glemt å sjekke Nettavisens "Se hva vi fant på internett"! Midt under en video kommer mannen feststemt hjem. Firmafesten var vellykket, han er passelig på en snurr og ender opp med å se gjennom alle youtube-klippene sammen med meg. Dog sovnet han litt under den halvtimelange snutten "Pellegrino Riccardi: Er det lov å lykkes i Norge?". Forøvrig et foredrag jeg kan anbefale! En italieners kultursjokk ved innflytting til Norge og hvordan han sammenlikner nordmenns kultur med "resten av verden".

har jeg altså kikket meg gjennom alle videosnuttene og bildene på Nettavisens humorside, og jeg er fortsatt ikke trøtt! Mannen har lagt seg og jeg VET at jeg også må det. Jeg har bare ikke lyst. 

Jeg kan forresten høre mannen snorke inne på soverommet nå. Yey. 

Ha en god natt! Evt. god morgen, hvis du er morgenfugl.

  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...