© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 31. desember 2012

Julen 2012

Plutselig fór juledagene og det er bare timer til et nytt år. Jeg får ta en liten oppsummering av jula før jeg tar for meg hele året i neste innlegg.

Etter nattevaktene beskrevet i forrige innlegg ble jeg litt tømt for energi, men stilte på jobb igjen fredag ettermiddag. Det ble jobbing fredag, lørdag, søndag og mandag (selve julaften). Juletreet ble pyntet etter jobb lille julaften, og mannen sendt ut på julehandling lørdagen. Han fikk handleliste hvor blant annet fløte til panna cotta skulle handles inn. Han kom hjem med kaffefløte ...
Årets juletre.
Julaften ble tilbrakt hos mine foreldre, hvor også min bror med familie var. De bor i Oslo, så det er kjekt å se dem av og til. Etter ribbemiddag og risgrøtdessert ble gavene delt ut og pakket opp. Jeg fikk mye jeg ønsket meg og en del jeg ikke hadde ønsket meg. Jeg har nok lysestaker og sjal/skjerf nå, for å si det slik.

Første juledag ble mannen jagd ut for å finne en butikk eller bensinstasjon som fortsatt hadde kremfløte. Det fant han heldigvis, og jeg lagde panna cotta slik at den var klar til familiemiddagen dagen etter.

Første juledag var også dagen jeg tok en kvalitetskontroll på årets julelikør, ettersom jeg glemte det på lillejulaften. Det var mindre kaffesmak på årets batch, men jeg tror likevel årets ble den siste av denne versjonen. Neste år tror jeg at jeg skal prøve meg på en annen oppskrift.

Årets julelikør
Vestlandsmannen min er pinnekjøttmesteren i heimen og har fullt ansvar for slikt, og den ble servert familien andredagen. Bortsett fra karven i kålrabistappa var maten perfekt. Jeg tror jeg klarte å overtale ham til å utelate slike krumspring i fremtiden. :-)
Julegave prøves på juleservietter.
Torsdag og fredag var det mer jobbing før jeg igjen kunne si at jeg ikke skulle på jobb igjen før til neste år. Det føles alltid like godt å si.

Helgen før jula lavet det ned i bøtter og spann. Søndagen skuffet vi snø til sammen fire ganger utenfor, hvorav jeg bidro med én omgang rett etter jobb. Det snødde og blåste og var ganske guffent ute. Det var såvidt jeg kunne skimte omgivelsene gjennom de beduggede og halvt igjensnødde brillene mine. Det var visst ikke så lurt, for jeg mistenker at jeg har fått senebetennelse i høyre håndledd. Slikt er veldig upraktisk, men jeg fant frem den 15 år gamle håndleddsortosen fra min ju-jutsu-fortid. Og så hadde jeg en hyggelig prat med en farmasøyt på apoteket som anbefalte en Voltarol-kur, som jeg nå går på samtidig som jeg bruker ortosen mest mulig.

Værgudene gav meg sin egen julegave - sannsynlig senebetennelse!

2 kommentarer:

  1. Jøye meg, som du har jobbet i jula da! Håper du har fått kosa deg maks når du har hatt fri da.

    Senebetennelse høres ikke mye godt ut. Krysser fingrene for at det går fort over!

    SvarSlett
  2. Stikker innom som snarast for å ønske deg eit Godt Nytt År ! klem

    og god bedring :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...