© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 5. desember 2012

Advent og ferie

Ny vindusbelysning på kontoret.
Er det bare jeg som pynter til advent? Med lilla ditt og lilla datt? Begynner alle andre å pynte til jul allerede fra første søndag i advent? Jeg ser så mange julepyntede hjem avbildet på diverse blogger at jeg føler meg litt unormal som ikke allerede har fullpyntet huset til jul. Jeg har tenkt å vente med julepynten til siste uken før jul, jeg. Inntil da får de to lilla adventsbrikkene, det danske lilla adventstreet og adventslysene stå for sesongdekorasjonen.

Ellers er det ikke egentlig så mye å berette. Jeg har ferie denne uken. Det er utrolig deilig midt i julestria. Jeg burde antakelig pyntet til jul, men som jeg nevnte i forrige avsnitt så holder det foreløbig med adventspynten. Ikke har jeg tenkt å bake til jul i år, heller. Det for holde med brødbaksten og innkjøpte julekaker.

Jeg skal jobbe helgen før julaften, samt på dagen på selve julaften. Middagen og resten av kvelden skal tilbringes hos mine foreldre hvor også min bror og familien bor i år. Resten av året bor de i Oslo, så det er godt å se dem med ujevne mellomrom.

Denne uken har jeg brukt til å ha bilen inne for antirustbehandling. De ville ha den natten over, så jeg fikk en ny anledning til å teste kollektivtilbudet i byen. Ettersom vinteren endelig er kommet til Sørlandet, ble det en kald erfaring når man ikke har innsett at den tidligste bussen til sentrum fra antirustbehandleren går 20 minutter senere enn man trodde. Det er stilongssesong! Synd jeg ikke har stilongs.

Dessuten viste det seg da jeg hentet bilen i dag at hjulmutterne var ødelagte. Derfor stakk jeg innom bilforhandleren min, slik at de fikk krangle om hvem sin skyld det var med antirustbehandleren. De ti venteminuttene jeg ble forespeilet ble til 45 kjipe minutter. Uansett hvem som vinner den krangelen, må jeg inn med bilen igjen om to uker for å skifte muttere.

Jeg har også fått handlet en del julegaver. Arts & Crafts har en pop-up-butikk på et handlesenter her i disse dager, så der gikk jeg litt bananas. Noe til meg, noe til niese, noe til svigerinne og kanskje noe til snart-svigerinne. Og kanskje noe til en av dere? Hvis det blir noe til overs som ikke gis i julegave eller beholdes av meg, så kommer det en gi-bort etterhvert.

I morgen har jeg tenkt å bare være innomhus. Sove lenge og kanskje skifte på senga og vaske tøy etterpå. Nyte at jeg faktisk har juleferie.

4 kommentarer:

  1. Jeg har ikke pynta til jul en tøddel!
    ...de røde gardinene på kjøkkenet har hengt siden i fjor.
    Eller var det i forfjor.
    Det var ikke meningen at det skulle bli sånn.
    Men det ble det ;)
    Jeg har dandert fire lilla lys på spisestubordet. Uten noe spesielt stæsj.
    Og det står en sjuarma adventsstake på kjøkkenet og det henger ei stjerne i vinduet på stua.
    Det er så laaaangt fra julepyntet.
    Knapt adventspyntet.
    Jeg pynter til jul lillejulaften.
    Fram til da skal det jo bakes og sjaues og vaskes og styres på alle bauger og kanter.
    Folk begynner for tidlig! :)

    SvarSlett
  2. Og du, LYKKE TIL med bilen! :)

    SvarSlett
  3. PS: Håper du får deg opptil flere stillongser til jul! :)

    SvarSlett
  4. Jeg har også pynta med lilla lys i stuene og på kjøkkenet. Jeg gjør som Randi over her, pynter til jul på lille julaften. Mange av dem som pynter til jul nå, er lei når julen kommer. Jeg tror mange av dem glemmer at advent er ventetiden hvor vi forbereder jul. Og at jula varer f r a 24., ikke t i l 24..

    Forberedelsene foregår altså her i huset helt fram til vi starter feiringa 24.desember. I år går det litt tregt å komme i gang med forberedelsene, for jeg har vært syk hele uka, så alt går på halv tolv..... :-(

    God ferie til deg :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...