© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 27. november 2012

Klær til besvær

Svarte! Det er neimen ikke lett å velge ut tøy til julebordet! På grunn av flytting, rydding av klær ifm. flytting og bare minimalt med nyinnkjøp de siste årene, regnet jeg med at utvalget var såpass lite i garderoben min at det skulle bli en smal sak å velge ut noe. I stedet har jeg fått luksusproblemet med å ha for mye å velge blant.

Etter å ha brukt noen timer i ettermiddag på å eliminere plagg etter plagg, står jeg igjen med to bukser og to overdeler - og jeg klarer bare ikke bestemme meg. Den svarte overdelen er finest i stoffet, passer til "alt", men er også den kjedeligste. Den grå (blågrå?) overdelen er litt mer festlig, ser mer ut som en kjole, men passer ikke nødvendigvis til buksene. Der trenger jeg ekspertuttalelser fra dere. Mannen er fargeblind (riktignok bare rød-grønn, men jeg stoler bare sånn halvveis på fargebedømmelsene hans uansett) og allergisk mot klesvalg på vegne av kona.


Buksene er jeg også usikker på. Den mørkeste skal i utgangspunktet passe til det meste, men den er av dongri; svart ispedd litt hvitt, men gir likevel inntrykk av å være svart. Den andre buksa var jeg litt usikker på fargen, men på bildene ser jeg at den er grå, og ikke blågrå slik jeg kanskje trodde.

Går det an å bruke en pen, svart dongribukse (stretch) til disse overdelene eller blir det penere å bruke den grå buksa? Og hvilken overdel passer best i fargen til hvilken bukse? Jeg bruker så ofte mørke finklær for å skjule formene, men hva passer egentlig best til et julebord? Hjeeeelp!

Klikk på bildene for å se dem i større versjon.

2 kommentarer:

  1. Hei! Kjenner til problemet... ville tatt den blågrå overdelen til dongeri buksa. Har du i tillegg et par høye støvletter blir det sikkert fint nok :) Kan jo pyntes med et og annet langt smykke ev? Glitter har mye fint og billig har jeg sett! Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tilbakemeldingen! Jeg kommer til å bruke høyhælte pensko (disse: http://2.bp.blogspot.com/_BB3cvoKaLhQ/TDdQnwthXKI/AAAAAAAAABo/Fzy22kybXws/s1600/IMG_4076bcr.JPG ) og både kort og langt smykke. Ser ut til at jeg faller ned på den mørke dongribuksa, ja - men fortsatt usikker på overdelen. :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...