© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 18. november 2012

Husmorpoeng?

Dette MÅ kvalifisere for slike husmorpoeng som føres Innerst i veien. Jeg har bakt brød for første gang siden grunnskolen!

Shy B skrev om et brød hun hadde lest om hos lille hottentott, som i sin tur hadde funnet det i bloggen til Marie Skappel. Det så så enkelt ut at jeg regnet med at selv jeg skulle kunne klare det uten for mye pes. Og det gjorde jeg. 

Det ble nesten perfekt. "Nesten" fordi brødene ikke ble så luftige som de skulle. Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke (Til og med med chiafrø kjøpt ene og alene til dette formål. Svinedyrt er det!), men mistenker at mye av luften forsvant da jeg overførte deigen til brødformene, som også var innkjøpt til dette eksperimentet.

Men det smakte godt! Neste gang tror jeg at jeg skal ha deigen rett i formene og heller la dem ta hele hevetiden der.


           

2 kommentarer:

  1. Slike frø brukar ikkje eg. Brød vert litt tunge, ja! Men det var ein super ide å heve dei i forma. Det skal eg prøve! Masse husmorpoeng for den!!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...