© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 23. oktober 2012

Høstlig

Det begynner å bli kjølig ute nå. Vanligvis lar jeg sommerplantene stå ute til de stryker med, og kaster dem neste vår. "Vanligvis" betyr at vi hadde blomsterkasser på verandaen i Osloleiligheten vår. Det har vi altså ikke lengre - nå er det ordentlige blomsterpotter som gjelder. Og de tåler kanskje ikke frost like godt som plastkassene som fortsatt er i Oslo. Og så står det så mye på Pinterest om hvordan man skal behandle planter, deriblant lavendel, at jeg tenkte at jeg kanskje skal prøve å få den franske lavendelen min til å overleve vinteren. Jeg tok den ihvertfall inn i dag. Den ble frisert litt og plassert ved siden av Echeveriaen som jeg tok inn for et par uker siden. Den trives ihvertfall inne. De to skuddene har vokst som ... ja ... et skudd, faktisk. 5-10 cm på to uker. Det tar jeg som et trivelstegn.

Echeveria, fransk lavendel og syrisk smykkeskrin.
Orkidéene mine trives også uventet godt. Begge de to som står i det lille stuevinduet har blomsterknopper nå. Og den lille takløken helt til høyre i bildet har blitt lusefri! Tusen takk til krepsemor for hjelpen! Den lilla orkidéen jeg har vist bilder av tidligere har forresten også fått en blomsterstengel til! Himmel, etter åtte år klarer den visst ikke holde igjen lenger! :)

Jeg har hatt fridag i dag etter å ha jobbet hver dag i ei uke, inkludert tre nattevakter i helgen. Har nesten ikke gjort et spøtt, bare vannet plantene, dusjet meg selv og slappet av. Det er i grunnen godt å ikke gjøre noe! Nattevaktene ble avsluttet med et smell mandag morgen, så jeg trengte å komme meg igjen.

4 kommentarer:

  1. Kanskje du har 'arvet' noen få grønne fingre av din mor???
    ;-)


    Hawkeye

    SvarSlett
  2. Neppe, far. Tvilsomt at jeg har så mye som en grønn negl, en gang! :)

    SvarSlett
  3. hei Rødhette...artig å følge bloggen din. La meg til som du kanskje har oppdaga????

    Fra ukjente Sekstiårsgleder:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, inger Sekstiårsgleder! Så hyggelig at du vil følge min lille hverdagsblogg! Det setter jeg pris på og håper du vil trives i mitt "selskap". :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...