© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 15. oktober 2012

Forbigått jubileum

Jeg innså plutselig i går at jeg hadde passert et 2-årsjubileum i fullstendig stillhet og uvitenhet. Den 11. oktober var det to år siden jeg begynte i den nye jobben min. To år med til tider intensiv opplæring. Man skal læres opp på nye analysemaskiner, tolking av analysesvar, lokale rutiner, kvalitetssystemer, avviksvarsling, ønsketurnusplanlegging, bli kjent med nye kolleger og nye lokaler, vaktopplegget, varslingsrutiner av patologiske analysesvar og ikke å forglemme de hundreogørti prosedyrene for allverdens som det må dokumenteres at jeg har lest.

Det har vært mye å sette meg inn i. Det har til tider vært kjipt å gå på jobb. Andre ganger har vært ganske ok. Noen kolleger kommer man godt overens med, andre får man et litt mer anstrengt forhold til - men man gjør sitt beste. Et godt ordtak er "Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det." Utrolig bra sagt, egentlig. Men så vanskelig det kan være av og til! Hjernen er et mektig verktøy hvis vi bare var flinkere til å bruke den.

Besøkspusen i juni i år.

3 kommentarer:

  1. Gratulere med to år. Ja arbeidslivet har sine gode og dålig sider. Takk for at du deltar på mitt julekalenderlotteri og takk for link:)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...