© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 19. juli 2012

Sakte fremgang

I heimen vår er det lite lagringsplass. Ikke en eneste bod, bortsett fra litt plass helt innerst i garasjen og over bilen. Soverommet vårt har et walk-in-closet, som har fungert som et kombinert klesplassering/her-kaster-vi-inn-alt-vi-ikke-finner-plass-til-sted. Slikt fungerer ikke i lengden, og nå holder vi (les: mannen) på å pusse opp gjesterommet.

Halve rommet er malt i samme farge som stua. Den umalte halvdelen er dekket av alt som stod i rommet fra før. Nå står alt klint oppetter vinduer og vegg for å ta minst mulig plass. Og der blir det stående til skyvedørsgarderoben er ferdig snekret. Én sidevegg er ferdig snekret, men vi mangler selve dørene og innmaten. Vi går for de rimeligste dørene, for økonomien begynner å strammes. Når dette skapet står ferdig, får vi endelig en plass å stue vekk en god del ting, sesongklær og annet rot som ikke skal stå fremme. Glede!

I dag dro vi ut for å se etter nytt dusjkabinett. Like før vi dro på ferie sprakk faktisk gulvet i dagens kabinett, enda det "bare" er fra 2007 da badet sist ble pusset opp. Det er tydelig at ikke vi bor i hovedstaden lenger, for faktisk var TO av VVS-butikkene vi var innom SOMMERSTENGT! Sånt er vi ikke vant med, så vi var ganske snurte da vi stod utenfor mørke butikker og myste inn.
Badbildet fra prospektet. Ser fint og fjongt ut, men ...
Derimot var Bademiljø åpent, og en hyggelig kar (Badekar? Høhø.) hjalp oss i vår søken etter et ikke altfor dyrt dusjkabinett. Vi ender nok opp med et Porsgrund Showerama 8-5 som ser slik ut:
I samme slengen spurte vi om pris på å få opp et vegghengt toalett i stedet for den vakledoen vi sitter på i dag. Skåla er nemlig ikke boltet fast i gulvet, bare satt pent og pyntelig på plass, og dermed sitter vi som høner på vagle og blir ustø hver gang vi strekker oss litt for langt til en av sidene. Du kan tro jeg skvatt første gang jeg opplevde det da jeg skulle tørke meg! Say no more!

Dårlig oppbevaringsplass er et gjennomgangstema hos oss, også på badet. Til nå har mitt bittelille, 20 år gamle furunattbord/-kommode fungert sånn nogenlunde mellom toalettet og dusjen, men den holder på å falle fra hverandre. Det er såvidt skuff-frontene henger fast og de har blitt limt mange ganger. I dag var vi endelig innom IKEA og fikk kjøpt oss et høyskap til å erstatte det med! Yes! Endelig kan det bli litt bedre plass til lagring der også! Dessverre viste det seg, da vi kom hjem, at vi hadde glemt å kjøpe med beina det skal stå på ... *klaske panne* Ny tur i morgen!

1 kommentar:

  1. Kjent fenomen...men jeg har dessverre ikke noe sted å lage mer plass...lykke til med prosjekt! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...