© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 15. juli 2012

Orkidé

Jeg blir så glad når orkidéene mine blomstrer igjen! Jeg har ikke grønne fingre, men akkurat orkidéer ser ut til å funke sånn passe for meg. Det hender at de blomstrer igjen en gang i blant. Noen har stått blomsterløse i mange år, og særlig et par har sett så stusselige ut at jeg har vurdert å kaste dem for mange år siden. Det har jeg ikke hatt hjerte til, for der det er liv, er det håp.

Den ene av de stusselige ble plassert i stuevinduet da vi flyttet inn her for et snaut år siden. Det var tydeligvis et sjakktrekk, for nå blir jeg belønnet med flotte, lilla blomster! Jeg tror det må være over åtte år siden (!) den hadde blomster sist, men nå stortrives den. Jeg ble spesielt glad da jeg så at blomstene ikke var hvite, for "alle" orkidéene jeg har fått, har hatt hvite blomster og det blir litt monotont i lengden. Er den ikke flott?


Snudd vekk fra sola for fotosjuten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...