© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 22. juli 2012

Feriesammendrag

Tre ferieuker er til ende, og i morgen tidlig er det tilbake til havreskjorte og strilefse. Ingen bønn! Jeg håper bare at jeg får en litt myk start og ikke må begynne som akuttløper, for eksempel. Det er lov å håpe på en grei dag i hvert fall.

Hva har så de tre dyrebare ferieukene blitt brukt til? Nokså rolig start hvor ingenting ble gjort. Bortsett fra at jeg bestilte meg en splitter ny bil! Deretter dro vi til Vestlandet og svigerfamilien, og til det gikk fire dager bort til transportetappekjøring. Men vi var endelig innom Trollstigen! Og jeg fikk meg en tur til Kristiansund for første gang.
Etter at vi kom hjem igjen, har vi bestilt nytt dusjkabinett og vegghengt toalett. Det blir ordnet kommende tirsdag av Bademiljø. Vi var innom Ikea og fikk endelig kjøpt oss et høyskap til badet, slik at vi kan få litt mer orden i alt som hører et bad til av tuber, flasker, esker og poser og dess like.

Ikke minst har mannen begynt på oppussingen av gjesterommet! Det gamle garderobeskapet som var plassert der fra før, ble demontert før vi dro på ferie. Vi har malt to av gjesterommets vegger. I skrivende stund har han snekret en kortvegg og hengt hyller langs hele innerveggen. Vi har bestilt skyvedører som kommer i august. Og så skal det komme skuffer og klesstenger foran de bakre hyllene. Og når skyvedørsgarderoben er ferdig og vi kan porsjonere møblene ut i rommet igjen, så kan vi male de to gjenværende veggene.

Jeg har også klatret litt i husveggen og malt varmepumpehuset. Taket på det rakk jeg ikke, men alle sidene har fått klasket litt husveggfarge på seg, slik at det er litt mer anonymt der det henger i høyden. Samme dagen hadde vi forresten en elektriker på reklamasjonsbesøk. Han fikset taklyset i ganga før ferien, men da vi kom hjem etter Vestlandsturen, funket ikke taklyset på soverommet. Altså - reklamasjon.

Og i siste liten - i kveld, faktisk - fikk jeg til og med skiftet litt vann i akvariet. På høy overtid! Nå tenker jeg fiskene ble fornøyde igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...