© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 20. juni 2012

Puh!

Jeg måtte ha en liten pustepause etter å ha lagt ut alle gi-bortene i gavedrysset mitt. Og tror du ikke jeg gikk hen og ble fullstendig sylta i helgen som var? Ordentlig grisesylta! En halvtime foran PC'en i trekk var alt som skulle til. Synkende form utover fredagskvelden og altså sylta på lørdagen. 
I dag er tredje jobbedagen jeg har egenmelding. Jeg hadde egentlig tenkt å dra på jobb i dag morges, men i løpet av natta hadde jeg noen skikkelige hostekuler som tok lurven av meg og jeg fant det best å spare kolleger og pasienter for moroa. Du vet slike jeg-får-ikke-puste-fordi-jeg-hoster-så-mye-kuler. De er litt slitsomme ...

I morgen har jeg senvakt og da SKAL jeg på jobb! Og før jeg drar på jobb, skal bilen på EU-kontroll. De har lovet at det bare skal ta en time. Den kommer neppe til å bli godkjent, bl.a. fordi motoren lekker litt olje, men da ordner vi et nytt verkstedbesøk. Det bør gå greit nå som feriepengene er kommet. :P

Som sagt ble jeg forkjølet av trekken fra kontorvinduet vårt i andre etasje. Jeg rakk det akkurat før vi nå kan lukke vinduet fordi vi nemlig fikk installert VARMEPUMPE på mandag som var! En høyst etterlengtet installasjon. Med tre PC'er på kontoret som alltid er på, samt ettermiddagssol og plassering i andre etasje (som kjent stiger varm luft), ble det til tider veldig hett der. Mannen har ført målinger siden mai, og temperaturen lå mellom 25 og 31 grader! I skrivende stund (med vindu lukket, kveldssol utenfor og varmepumpe på) er tempen på himmelske 24,5 grader! Vi går sommeren behagelig i møte!

Grill har vi også kjøpt oss, men ikke hatt anledning til å prøve. Været her sør har vært så som så, samt at vi begge har vært litt "under the weather" som britene ville sagt det. Mannen har hatt mye hodepine og migrene i det siste. Til tross for det har han revet skapet som stod på gjesterommet (noe billig sammenspikret rask) og ryddet ut det verste rotet. Det verste rotet er nå spredd ut over resten av boligen i stedet, men det varer bare til vi får pusset opp gjesterommet, så da er det lettere å tåle. Vi skal male veggene og sette inn en skyvedørsgarderobe med hyller og skuffer, slik at vi får bedre lagringsplass. Gleder meg!

2 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...