© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 25. juni 2012

Ny konebil?

En sommerdag i 1998 valgte jeg endelig å kjøpe min egen bil. En splitter ny Toyota Corolla som jeg har vært veldig fornøyd med. Det slo meg nylig at bilen er like gammelt som mannens og mitt forhold til hverandre. Vi traff hverandre i '98 og den samme sommeren ble vi sammen.
En slik bil har jeg. En skikkelig fjortis, faktisk. Bildet er lånt.
Den har fått skiftet frontrute noen ganger, fått noen bulker som er fikset og fått utført noen lakkjobber som kostet det hvite ut av øynene. Men den har gått som ei kule. Relativt sett. Mannen har mobbet bilen min for å være litt sidrumpa og treig, men den har funket fint og inntil i fjor hadde han ingen bil selv å briljere med.

I forrige uke var bilen min på EU-kontroll.

Jeg visste at den ikke ville bli godkjent, for den har lekket litt olje og hatt noen små skavanker i det siste. Men at regninga skulle bli så drøy, var jeg ikke helt klar for. Verkstedet hadde satt opp et oversiktlig regnestykke for meg. Det som må tas, vil komme på minst 11 000,-. Forutsatt at de klarte fikse hullet i eksospotta uten noe tull. Hvis ikke, måtte hele potta skiftes og regningen bli rundt 3-4000,- høyere.

Hvis jeg i tillegg skal ta det som anbefales å gjøre noe med, kommer merakkelset til å koste meg minst 25 000,-! Tjuefemtusen! Fytte ...!
Toyota Yaris Hybrid - min nye konebil?
Jeg har allerede lekt meg med tanken på ny bil, og ønsket ble kraftig forsterket etter verkstedseansen. Den nye Yaris Hybriden blir rullet ut nå i sommer, men jeg må muligens klare meg uten bil et par måneder hvis det blir kjøp. Jeg har tenkt meg ut på Toyota til onsdag for å høre hvor dyre de har tenkt å være, om de tar corollaen i innbytte og hva jeg kan få i ekstrautstyr. Etterpå må jeg eventuelt godsnakke litt med banken. Jeg har ikke akkurat en stinnfull bankkonto, for å si det pent. Men jeg får en liten slump skattepenger tilbake og feriepengene kom for kort tid siden.  

Kan ikke Norsk Tipping snart ringe fra Hamar med gode nyheter?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...