© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 17. april 2012

Kjapp omstilling og litt handling

Dette må ha vært den kjappeste omstillingen jeg har gjort etter nattevakter! I går stod jeg opp i 4-5-tiden på ettermiddagen etter den siste nattevakta (som forøvrig gikk nokså i ett), men var fortsatt så trøtt at jeg sovnet under Dagsrevyen. Derfor tuslet jeg til sengs igjen og slukket lyset litt over halv ni på kvelden. Dagen gikk for det meste bort i soving!

Da mannen kjørte til jobb i dag morges stod jeg endelig opp etter 12 timer i senga! Det var utrolig deilig å føle meg så uthvilt så tidlig på dagen! Massevis av tid til å gjøre det jeg vil! Tok en god og lang dusj før jeg kjørte ut for å handle litt forskjellig. Dessverre glemte jeg gavekortet jeg fikk i julegave, så det ble ingen tur til dyrebutikken i dag. Jeg får ta det til fredag, for da har jeg også fri!

Hovedhandlingen ble hos Plantasjen, hvor jeg endelig fikk kjøpt et par Baden-baden-stoler som vi kan nyte sola i på verandaen. Jeg har lett etter de olivengrønne (?) stolene, men de er tydeligvis bare såååå 2011 at jeg ikke finner dem lenger. Dessverre. Men jeg endte opp med noen hvite med grått/beige mønster i stedet, og jeg er fornøyd med dem også. 

I lengre tid har jeg ønsket å lage meg et slags steinbed på verandaen. Jeg har overhodet ikke grønne fingre, så det bør jo helst være noe lettstelt som aller helst klarer seg selv. Til slutt falt valget på ei lav, svart sinkpotte som det må lages bunnhull i. Og fra hyllene i "steinbedplanter"-området plukket jeg ut fire planter som tilsynelatende skal holde det blomstrende fra april til juli hvis jeg ikke gjør noe fundamentalt galt. Jeg hadde egentlig tenkt å ta et fint bilde av plantene i det flotte solskinnet vi hadde i dag, men da ettermiddagen plutselig kom, så kom også plutselig gråværet og regnet. Derfor ble det et bilde tatt ut av det lille stuevinduet for 10 minutter siden i stedet. Det ferdige resultatet vil bli avfotografert og rapportert senere! :-)

3 kommentarer:

  1. Spennende steinbed prosjekt, tror det blir bra jeg:)
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  2. Hihi, vi har limegrønne Baden-Baden-stoler! Kjøpt i - *trommevirvel* - 2011, ja!

    Hørtes deilig ut med 12 timer søvn! Altfor sjeldent at man får hentet seg ordentlig inn med en lang soveperiode!

    SvarSlett
    Svar
    1. Pfff - ikke misunnelige på de limegrønne stolene deres i det hele tatt! *hrmf*

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...