© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 9. april 2012

Eggende

Påska er over, og vi er tilbake fra hytteturen oppover i dalen hos foreldrene mine. Vi dro opp skjærtorsdagen etter at jeg hadde fisket opp en død neontetra fra akvariet. På langfredagen begynte det så smått å snø rundt 12-tiden før det tok skikkelig av og la bakken hvit. På påskeaften kom sola og det meste av det hvite som kom dagen før forsvant. 1. påskedag var overskyet og da dro vi hjem.

Det er ingen stor hytte foreldrene mine har, og man er nødt å ta hensyn til andre. Det blir ikke så mye TV-titting som man er vant til, man får ikke lest så mye som man vil i bøker pga. for mange distraksjoner og man prøver beherske påskegodtinntaket for å gi et godt inntrykk. Man legger seg på nokså lik tid og kan heller ikke sove like lenge som hodet ønsker. Ikke at madrassene var så gode å ligge på - jeg hadde vondt i ryggen hver gang jeg snudde meg i senga og våknet hver eneste gang. Tror jeg, i hvert fall. Jeg kan jo ha sovet meg gjennom et par stillingsskifter. Det med noe bekymring jeg igjen klatret opp i overetasjen på køyesenga mens mannen lå nederst. Selv om senga funket ypperlig da jeg var tenåring, betyr ikke det at den holder ei stor jente som meg 20 år, og enda flere kilo, senere! Men vi overlevde uten ulykker i år også.

Jeg tok med meg fotoutstyret mitt som vanlig, men i år tok jeg også med meg miniatyrene mine. Det kan fort bli litt dødtid mellom hyppige måltider før TV-kvelden begynner, og selv om jeg løste nesten hele kryssordbladet som jeg hadde tatt med meg, er det greit med litt avveksling. Av de bildene jeg tok, ble jeg fornøyd med tre av dem, og du kan se dem på Flickr hvis du vil. Dette er jeg mest fornøyd med! (Klikk på det for å gjøre det større.)

Do not disturb!
På vei hjem dro vi innom en butikk som min mor har skrytt av i lang tid. Der kjøpte jeg litt av hvert. Noe skal jeg beholde og noe skal jeg gi vekk til en av dere! I morgen kommer det forresten en pakke fra ThinkGeek til meg. Der er det også noe til en av dere!

2 kommentarer:

  1. Festlig bilde!
    Og herlig beskrivelse av hytteturen. Det er sant som du sier, på liten plass, store hensyn.
    Hvor kjøper du miniatyrene dine, de er jo råstilige! (Kan hende du har nevnt det før, men vi har et litt ambivalent forhold til data, og hang ups for tiden)
    Klem fra LIV

    SvarSlett
  2. Ai, du sov i køyeseng? Øverst? Det vet jeg jammen ikke om jeg hadde turt! Godt det gikk bra. ;-)

    Høres ut som en fin-fin påskeferie, litt ond rygg til tross. Ikke bare enkelt å tilbringe lang tid sammen med andre, særlig på liten plass. Men alt går for en kort periode. Og litt kos er det jo også, heldigvis.

    Ha ei fin uke! :-)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...