© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

onsdag 25. april 2012

Bro, bro, brille


På søndag kom foreldrene mine på kaffebesøk, og da hadde min mor saumfart noen skuffer i barndomshjemmet mitt og funnet en av mine gamle briller! Jeg kan ikke huske når de er fra, men det må være ganske mange år siden. Da jeg prøvde dem på, så jeg dårligere MED gamle briller enn uten briller i det hele tatt! I hvert fall føltes det slik.

Vet noen av dere om det fins noen som samler inn gamle, ubrukte briller til veldedige formål? En slags "Optikere uten grenser". Brillene var dyre nok i sin tid, så det hadde vært bortkastet om de bare ble kastet!
I et innlegg rett etter påske skrev jeg at vi hadde vært innom en butikk på vei hjem. Min mor har skrytt mye av denne butikken, så jeg måtte nesten stikke innom. Butikken heter Hannåsvollen Gård og har massevis av interiørartikler i landlig, romantisk stil. Sånt som er veldig populært i Bloggeland, har jeg etter hvert forstått. 

Jeg endte opp med et lys fra Yankee Candle, en liten brodert pose og lavendelduft. Jeg kjøpte et lite metallskilt med teksten "Toalett" på også, men fant ut at jeg ikke ønsket å bruke det likevel. Derfor gir jeg det bort sammen med annet jeg kjøpte i den butikken til dere i et gavedryss som kommer om noen uker. Jeg har også noen greier fra ThinkGeek som skal gis bort, og om noen uker drar jeg til Oslo og da tenkte jeg også kjøpe et eller annet artig til gavedrysset. Gled dere!
Gardenia-duft og likedan stoffpose kommer i gavedrysset.
Har jeg forresten fortalt at jeg endelig husket gavekortet og kom meg på dyrebutikken? Jeg kjøpte fem nye neontetra, en ancistrus og en liten plante (Cryptocory?). Slik ser akvariet ut like før det er natta der:



Og forresten (igjen) så er jeg nå også på Pinterest! Du finner meg ved å klikke på Pinterest-ikonet nederst i venstremargen! :)

3 kommentarer:

  1. Har hørt om organisasjoner som tar imot briller, men husker ikke navn. Prøv å google.

    SvarSlett
  2. JAAA! Brilleland tar i mot gamle briller og solbriller! http://brilleland.no/Om-Brilleland/Vision-For-All/

    SvarSlett
  3. Specsavers og Interoptik tar også i mot gamle briller og solbriller! :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...