© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 9. mars 2012

Kvinnenes dag og mannens migrene

Sykemeldingsperioden går mot slutten og jeg lurer på om såret kanskje har sluttet å blø. I dag er det kvinnedagen, og mannen har stort sett ligget utslått med migrene hele dagen. Han ønsket ikke ta Relpax-pillen fordi det har blitt litt mye medisin i det siste, men i 10-tida i kveld gav han opp og tok den likevel. 
På ettermiddagen var jeg ute og handlet litt. Hva finner man på til en mann som ligger spysyk av migrene hjemme og ikke har spist noe hele dagen? Diverse lettvindte løsninger som nistepakkesmørbrød (en av skivene var med karbonade, og det pleier han like veldig godt), komper, ferdig lasagna til å hive i mikroen (Ok, den var mest til meg selv. Han er ikke så begeistret for lasagna.), favoritt-chipsen hans og den ene flaska med vann som var alt han ba meg kjøpe med tilbake da jeg spurte. Og gulrotkake, men den skal han egentlig ta med seg på jobb i morgen - hvis han går på jobb i morgen - og husker å ta med kaka. Kollegene hans hadde visst "klaget" da han ikke hadde med seg kake til bursdagen sin, fortalte han tidligere i uka, så nå er ihvertfall kaka innkjøpt!

I går og i dag har jeg herjet med akvariet. Det var på overtid å skifte vann og algeveksten var begynt å bli markant. I tillegg hadde de to ancistrusene og to platyer gravd seg ned og dødd på ukjent sted, og jeg mistenkte likrestene for å gjøre sitt til å forurense miljøet. De tre overlevende platyene ble hovet inn og plassert i ei bøtte. All dekoren ble røsket opp og tannbørsteskrubbet under rennende vann før fiskene fikk nyte samvær med dem i bøtta igjen. Så skiftet jeg vann. Flere ganger. Filteret skiftet jeg naturligvis også. Nå står akvariet mens luftpumpa går og vannet filtreres etter beste evne. Utrolig så mye gørr som havnet på bunnen av akvariet! Når jeg heller ei bøtte med tilberedt vann oppi, virvler elendigheten opp og møkker til vannet så det ljomer etter. Når vannet ser mer apetittelig ut i morgen, skal endelig fiskene få lov å flytte hjem igjen. Jeg tror de kjeder vettet av seg i bøtta med stillestående vann, til tross for dekoren. Jeg klandrer dem ikke - jeg hadde kjedet meg til døde i ei bøtte med stillestående vann selv.
Nyfisket og lykkelig uvitende om oppholdets varighet.

Se møkka! *grøss*

Kjedelig tilværelse, selv med dekor.

Det begynner å se bra ut!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...