© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 23. februar 2012

Pøbelkatte!

For noen dager siden oppdaget jeg at besøkskatta vår har blitt vandal. I løpet av natta hadde den funnet ut at blomsterkassa med lyng utenfor inngangsdøra vår var et ypperlig sted å tilbringe kalde nattetimer, og hadde altså lagt seg godt til rette som i et rede.
Vandalen i hvitt for enkelhets skyld. Kreket er egentlig svart med hvite flekker.
Den ble sporenstreks føyset av gårde, og jeg plantet en blå "vindmølle" som jeg hadde kjøpt hos Thinkgeek.com midt i lyngen. Den hadde stått i kanten frem til da, men nå håpte jeg at den skulle holde kattekreket unna.  Men neida, katta hadde vært oppi en gang til og liksågodt brukket staven på den. Nå står bare selve "vindmølla" på en 5 cm lang stav midt oppi, og enn så lenge har ikke katta fått rasket den vekk. Lyngen, derimot, er helt flatpakket.
Vindmølle fra Mathmos. Ikke lenger i salg hos Thinkgeek. :(
I morgen jobber jeg forskjøvet vakt. Jeg var ikke vanskelig å overtale ettersom jeg opprinnelig skulle vært på urinlab'en. Nå kan jeg sove lenge og likevel komme hjem på ei skjebelig tid ettersom senvakta er en slags overlappende vakt mellom dag- og kveldspersonellet.
Pøbel!
Og til tirsdag skal jeg inn til et dagkirurgisk inngrep. Inngrepet går nok greit nok, men det er sårbehandlingen etterpå jeg er bekymret for! Legen som jeg var til rektoskopi hos mente at såret bare kunne forbli åpent uten sting, lim eller strips. Jeg vil limes! Mer info til de spesielt interesserte kommer senere!

2 kommentarer:

  1. Ja, ha ha, katter er ikke lette å temme.

    Åpent sår høres ikke godt ut. Sørg iallefall for å dekke til med en god bandasje.

    SvarSlett
  2. Først må jeg takke for koselig kommentar på bloggen min, og at du ville være med på min give away.

    Legger meg som følger hos deg og gleder meg til å komme tilbake!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...