© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 1. januar 2012

Resymé

Det ser ut til at alle gode bloggere med respekt for seg selv skriver et resymé over året som har gått i disse dager. Jeg kan ikke være dårligere, nå som jeg har blogget gjennom et helt kalenderår!

I januar overtok jeg en leieleilighet på andre siden av byen, og mens mannen jobbet sin siste måned i Oslo og pakket ned restene der, vasket jeg ned den nye boligen vår. Etter tre måneder i kjelleren hos mine foreldre, flyttet jeg inn i leieleiligheten. Det gjorde godt å få utvidet boligarealet, men det gjorde enda bedre at mannen endelig kom ned fra Oslo helt i slutten av måneden. I løpet av januar tettet rørene seg hos foreldrene min, vi hadde visninger på Oslo-leiligheten vår, jeg hadde en skikkelig dårlig dag på jobb, jeg svarte på en haug spørsmål og handlet tegnesaker.
Februar brukte vi på å komme i orden i ny bolig, jeg irriterte meg over den vettløse bruken av genitiv-apostrof på norsk og så tok vi en tur til Oslo for å hente de aller siste tingene og overlevere leiligheten til de nye eierne. Leiligheten gikk for øvrig 100 000,- over takst, så vi var veldig fornøyde! Jeg skrev også litt om rødt hår, naprapatbesøk, kaktuser og snø. Månedens siste dag var jeg syk.
I mars skrev jeg litt om hårpynt og satte i gang en gi-bort. Earth Hour kom og gikk og jeg hadde min første kveldsvakt.
April startet med at jeg fikk en blogg-award og måtte svare på enda flere spørsmål. Jeg hadde min første nattevakt, vi snakket med banken om lån, jeg vant litt i gi-borter og tok flere fuglebilder. Vi gikk på flere visninger, våren kom og jeg skrev om allergi. Og tegnet en tegning.
I mai gledet jeg meg over at det ble grønt rundt meg. Vi gikk på flere visninger og jeg vant enda mer i gi-borter. Skiftet mobil gjorde jeg også.
I juni kjøpte jeg en gul algespiser til akvariet, reklamerte litt for blodbankenes sak og startet en ny gi-bort. Jeg buzzet for første gang (om krill) og fant en tilgodelapp i siste liten. Og skrev enda litt mer om allergi.
Juli slo til med huskjøp! Jeg tok endel makrobilder på hytta til mine foreldre, planla hvordan det skulle se ut i vårt nye hjem og jobbet mye før 22. juli rammet oss. I kjølvannet av det gikk vi i fakkeltog og tenkte litt.
I august hadde jeg to ukers ferie, og de ukene ble brukt på å flytte fra ene siden av byen og til den andre. Møbler ble bestillt, maling kjøpt og de rommene som trengte det ble malt. Ikke alt gikk som det skulle, men sakte kom vi mer og mer på plass. Dette var også måneden da bloggen min kom på Twitter! Vi oppdaget også nå at vi har en besøkskatt på jevnlige besøk.
September startet med valg, jeg traff igjen en gammel studievenn og vi handlet enda mer interiør. Katten er stadig tilbakevendende og noen planter havnet ved inngangen.

Bursdagen min var i oktober, og det var også neste gi-bort. De bestillte møblene begynte å komme på døra og jeg oppdaget at jeg hadde lite vitamin B12 og ble satt på intensivkur. Jeg bakte 1-2-3-muffins da jeg fikk besøk av Snuskebassa og venner og vi gikk endelig en tur i nabolaget denne måneden. Jeg var også på et curlingkurs med kolleger og oppdaget at arbeidsplassen hadde hele fem bilder av samme motiv.  I en korridor fant jeg også dikterstuen. Dette var også måneden da jeg fikk en spesiell synsopplevelse.
November startet med nytt kattebesøk, vi kom enda mer i orden i heimen og jeg startet jammen enda en gi-bort. Jeg satte en julelikør og laget snøkrystaller i papir til den store gullmedalje på jobb. Ettersom den gule algespiseren en dag bare forsvant, kjøpte jeg denne måneden to ancistruser som forhåpentligvis holder algebestanden under kontroll.
I desember var jeg til rektoskopi og på julemarked. En kollega fant dessverre bloggen min (pga. snøkrystallene) og jeg ble sendt sporenstreks til øyelege, som konkluderte med at jeg hadde det beste sidesynet han hadde sett og i samme slengen mente jeg hadde oftalmisk migrene. Og så ble det jul og likøren min ble ferdig! Det gamle året ble avsluttet med nattevakter og potte tett høyreøre.

Godt nytt år!

3 kommentarer:

  1. Takk for året som har vært og godt nyttår:)Hyggelig å ha blitt kjent med deg i bloggeverdenen.
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  2. Fin-fint resyme!

    Godt nytt år, Rødhette! Gleder meg til å følge deg også i 2012. :-)

    SvarSlett
  3. Veldig greit med sånne oppsummeringer! Godt nytt år til deg! :o)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...