© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

søndag 15. januar 2012

Hodepine-gi-bort

Nei, det er ikke et forsøk på å bli kvitt min hodepine, selv om det er en tanke som nok har slått mange. Les videre! :)

I følge World Headache Alliance og World Headeache Society lider 15-20% av befolkningen i den vestlige verden av kronisk hodepine. Mest vanlig er nakkehodepine, spenningshodepine og hodepine relatert til overforbruk av medikamenter. 

Akupunktur og akupressur er anerkjente metoder for smertelindring og benyttes idag i helsevesenet i Norge. Akupressur er basert på tilnærmet samme prinsipper som akupunktur, men mens en i akupunktur benytter seg av nåler, bruker man i akupressur press mot akupunkturpunktene - vanligvis med fingertuppene.

For noen år siden kom jeg over en annonse på et produkt som heter AcuFriend, som er en liten akupressurbøyle som har til hensikt å lindre hodepineplager. Takk og pris er jeg lite plaget selv, men mannen min har både kronisk hodepine og migrene. Han kjøpte en AcuFriend og mener selv at det hjelper ham å ta toppene av de verste anfallene, samt at bøylen kan bidra til å holde anfallene på avstand hvis han er rask nok til å bruke bøylen når han kjenner at det er noe på gang.

Før jul ble jeg kontaktet av gründeren som har utviklet AcuFriend. Hun ønsker naturligvis hjelp til å spre sitt gode budskap og snille damen sendte meg tre bøyler som jeg kunne gi bort til de jeg syntes trengte det. Jeg har allerede gitt bort to bøyler til kolleger på jobb, samt lagt ut litt reklamemateriell på strategiske plasser. På jobb, hos naprapaten min og på legekontoret jeg går til.
Den tredje AcuFriend-bøylen gir jeg til en av dere, mine flotte lesere, som sliter med hodepine eller kjenner noen som gjør det og kan ha nytte av bøylen. Den koster 398,- hvis du kjøper den via AcuFriend.no - så her kan du spare noen kroner! Klikk HER for å lese mer om produktet selv!

Jeg trekker også en trøstepremievinner som får en Intuition Sensitive Care-høvel. Den har Efi gitt meg.

Reglene for å være med er som følger:
Du må selv slite med hodepine eller kjenne noen som gjør det, som du vil gi bøylen videre til. Du må bo i Skandinavia.
  • Ett lodd for kommentar. Husk å skrive hvor mange lodd du tar. Har du ikke blogg, så oppgi din e-post-adresse.
  • To lodd for link med bilde på bloggen din til gi-borten. Bruk bildet over.
  • Ett lodd for å være følger og ha denne bloggen på bloggrollen din (altså begge deler).
  • Ett lodd for å dele på Facebook og/eller Twitter (hashtag #gibort og #giveaway).
Totalt kan du trekke fem lodd. Trekningen er 4. mars. Lykke til!

Nyttige hodepinelinker:

AcuFriends virkemåte: akupressurpunktene UB1 og UB2.

38 kommentarer:

  1. Dette så spennende ut, jeg sliter tidvis med nakke- og spenningshodepine. 4 lodd takk, og siden trekninga er på min bursdag så må jo det være ett av lykkeloddene?! :-)

    SvarSlett
  2. 3 lodd :)
    Både søsteren min og faren min sliter mye med hodepine.
    sorgenfri2#hotmail.com

    SvarSlett
  3. Jeg tar 4 lodd. Heldigvis har jeg ikke så mye hodepine, men når den først kommer, må jeg ofte legge meg ned fordi jeg blir helt kvalm. :S Hadde vært spennende å prøvd denne.

    SvarSlett
  4. Spennende produkt! Skulle gjerne prøvd, er kroniker gjennom flere tiår. Ett lodd.
    Ha en fin dag!

    Spirulin@hotmail.no

    SvarSlett
  5. Jeg tar 1 lodd :)

    Hilsen Katrine Helle
    katrine_helle_8@hotmail.com

    SvarSlett
  6. Jeg tar 4 lodd. Hadde vært fantastisk å få prøve denne da jeg ofte er plaget med hodepine og skulle gjerne hatt noe annet enn medisiner som kunne hjelpe.

    Krysr fingrene og ønsker alle lykketil!
    Mvh. kristine907@gmail.com

    SvarSlett
  7. Tar gjerne med meg 3 lykkelodd jeg..Denne hadde ikke blitt til meg selv men en gave til mamma. Hun sliter veldig med vondt i hodet og migrene.KAnsje denne hadde hjulpet?

    Klem Charlotte

    SvarSlett
  8. •••♦••• Takk for en koselig blogg •••♦•••

    ► og for en premie! =))
    ► denne sjansen kan jeg ikke la gå fra meg =)

    ------> jeg er følger, og har delt link samt tipset alle mine 276 facebook venner via privat melding

    --------> 3 lodd opp av hatten på meg!


    Hilsen Kirsti (trondhf@hotmail.com)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  9. Denne kunne jeg ha tenkt meg å ha prøvd.
    2 lodd=kommentar+ delt på fb

    lisbeth_nyborg(ætt)hotmail.com

    SvarSlett
  10. ble tre lodd på meg, har blogg men er noe gale så får ikke linket deg der, men blitt følger og linket på facebook =)



    ღ☃ღڿڰۣ══ (( Ha fortsatt en god uke )) ══ ڿڰۣღ☃ღ

    ღ☃ღڿڰۣ══ (( charlotte_kolnes@hotmail.com )) ══ ڿڰۣღ☃ღ

    SvarSlett
  11. Jeg vil veldig gjerne delta, da jeg sliter med migrene og hodepine relatert til Holmes Adies syndrom, så dette produktet ser virkelig spennende og nyttig ut!!
    Trekker 2 lodd og krysser fingrene!!!

    Mvh Beate M B
    beate_myran(ætt)hotmail.com

    SvarSlett
  12. Jeg er med :D deltar med 2 lodd (delt på facebook) Mamma sliter veldig med migreneanfall og generell hodepine, så denne hadde vørt perfekt for henne! Rannveig Kh, rankh@hotmail.no

    SvarSlett
  13. Oj denne kunne jeg tenkt meg å prøve. Har vært plaget i mange år med spent nakke, som lett fører til hodepine i perioder.
    Trekker 5 lodd og krysser fingrene :)
    http://kjersti1982-scrappeblog.blogspot.com/2012/02/give-away-hos-rdhettes-verden.html
    kjerstiogkim@hotmail.com

    SvarSlett
  14. Jeg er med, har mye vondt i hodet så vil definitivt prøve det ut og se om det virker :) Jeg har da 3 lodd!

    SvarSlett
  15. Både 11 åringen min og eg er plaget med hodepine!

    Så vil gjerne prøve lykken med 1 lodd hos deg!

    Ha ein fin dag! Klem fra Mira.

    SvarSlett
  16. Denne virker spennende! Jeg deltar gjerne med 4 lodd. Om jeg vinner skal jeg gi den bort til et familiemedlem som sikkert vil teste! ;)
    Jeg har også en liten utlodning hos meg. Velkommen innom!
    Ønsker deg en god helg! :)

    SvarSlett
  17. Jeg vil gjerne være med på trekningen. Har en datter som er mye plaget med hodepine og hadde vært fint å gi den bort til henne.

    SvarSlett
  18. Så flott premie! Jeg er med og tar 3 lodd!

    SvarSlett
  19. Hei :) så koselig at du ville bli med på min lille giveaway :) Hodepine er ikke noe godt, så jeg vil gjerne være med på din giveaway :) legger meg til som følger av bloggen din + i bloggrullen og kommentar her, så da blir det 2 lodd på meg :)
    God natt og ha ei fortsatt fin helg :)

    SvarSlett
  20. er med :)
    et lodd!
    maria.saether@hotmail.com

    SvarSlett
  21. Jag tar en lott:)
    Hälsningar Caroline

    vitabergenserik@hotmail.com

    SvarSlett
  22. Spennende, jeg har nesten aldri hodepine, men minstejenta på snart 16 er svært plaget. 1 lykkelodd til meg.
    Fiiin mandag til deg.

    SvarSlett
  23. Oi, det der har jeg aldri hørt om før! Hadde jeg visst at en slik fantes, hadde jeg nok kjøpt det for flere år siden. Har vært plaget med hode i flere år, og det går sjelden en dag uten.

    Jeg kommenterer her, blitt følger av bloggen din, og delt på facebook. Krysser alt jeg har!!:) linda_nysveen@hotmail.com

    SvarSlett
  24. Den der hørtes virkelig ut som noe jeg kunne tenke meg å prøve. Har vært plaget av spenningshodepine siden jeg gikk i tiende klasse, og det begynner å bli noen år siden nå, det er heller ikke noe som hjelper noe særlig mot det. Skal legge ut link med bilde på bloggen min :)

    SvarSlett
  25. Jeg er gjerne med! Er mye plaget med migrene og hodepine, så premien kommer garantert til nytte om jeg skulle bli den heldige.

    Tar 5 lykkelodd. http://konkurranseblogg.blogspot.com/2012/02/gibort-hos-rdhette.html Følger deg fra før, og du ligger allerede i bloggrollen i Lykkelig med liten-bloggen min. Har delt konkurransen med over 500 venner på face.

    Krysser fingrene!

    Klem

    SvarSlett
  26. Prøver meg på denne med et lodd :)

    SvarSlett
  27. Prøver lykken med 1 lodd:) Kanskje noke for meg med kronisk hodepine ja..

    SvarSlett
  28. Sååå spennende det hadde vært å teste ut denne!!! Har to tenåringsdøtre som sliter med migrene i perioder!! Legger meg også til som følger av deg,for dette var spennende!!!

    SvarSlett
  29. 2 lodd :)
    lyn_vingen@hotmail.com

    SvarSlett
  30. Jeg prøver meg med 1 lodd. Skulle så gjerne gitt dette til den fine mammaen min. Ha en fortsatt fin uke. Vennlig hilsen Pia. (pia_sofi@hotmail.com)

    SvarSlett
  31. Med migreneanfall fra jeg var barn er jeg veldig interessert i å vinne denne!!

    Ett lodd til meg!

    Trine

    trineson@gmail.com

    SvarSlett
  32. Jeg prøver lykken med ett lodd!

    SvarSlett
  33. 2 lodd for å dele på facebook og twitter og kommentere innlegget :)

    Siri Helene Tovås
    Sirihpt@hotmail.com

    SvarSlett
  34. (⁀`⁀,) ☆ ☆ ☆ Oj en slik skulle jeg gjerne .
    .`⋎´☆¸.•°*”˜˜”*°•.☆hatt jeg sliter nesten daglig med
    ☆¸.•°*”˜˜”*°•.☆ ☆hodepine,og må ta tab for det.
    •°*”˜˜”*°•.☆ ☆ ☆ ☆Er det noe som er slitsomt så er det hodepine,jeg følger bloggen din og deler på facebook.Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    Tror det blir 3 lodd på meg..☆.
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷJeg har hatt stor glede av og følge bloggen din,å gleder meg til fortsettelsen.☆..
    ☆☆Ønsker deg en super helg..
    Stor varm hilsen fra meg Monica Karin Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
    ☆ canim_monica@hotmail.com ☆
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

    SvarSlett
  35. Hiver meg så klart med! Sliter selv med hodepine og får en gang i blandt migrene anfall :(
    Satser på vinnerloddet med et lodd :)

    Mvh Camilla, toyotacrown (ætt) hotmail.com

    SvarSlett
  36. Den har jeg lyst til å prøve:)
    Jeg trekker 1 lodd!

    Mvh Rainbow

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...