© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

tirsdag 3. januar 2012

Dott kom ...

... men den forsvant ikke igjen! 

Nå holder jeg snart på å tilte! I over ei uke har jeg gått rundt med dott i høyreøret mitt og jeg blir bare mer og mer frustrert. Julaften (eller var det første juledag?) snøt jeg meg, og kom dessverre til å blåse luft inn i øret i samme operasjon. Vanligvis er slike forkjølelsesdotter i ørene rimelig harmløse og forsvinner nokså fort. Min, derimot, føles som å ha en øreklokke på det ene øret og jeg har konstant høyfrekvent tinnitus (rundt 11 000 Hz). Jeg har så godt som ingen lydretningssans overhodet og føler meg skikkelig hemmet på jobb. Når jeg daffer hjemme er det bare irriterende, men på jobb er det direkte plagsomt! Når jeg snakker, hører jeg stemmen min på to forskjellige måter; den vanlige stemmen min og tett-i-øra-hører-stemmen-inni-hodet-stemmen. Når mange snakker samtidig rundt meg er det vanskelig å følge med. På en av de siste nattevaktene sto jeg bøyd over et nyfødt barn og tok blodprøve, mens det sto et par pleiere og en lege rundt barnet og snakket. Det var kul umulig for meg å få med meg om noen snakket direkte til meg med mindre jeg hadde direkte øyekontakt med dem.
Den første nattevakta benyttet jeg anledningen til å huke fatt i en av legene i akuttmottaket for å få sett på øret mitt. Hun kikket, men så verken propp, betennelse eller ørevoks, og mente at jeg bare måtte smøre meg med tålmodighet og la det gå over. For det ville jo snart gå over, mente hun. For fire dager siden. Denne julen har jeg vært syk, derfor lite blogging. Da jeg beskrev symptomene til legen, mente hun at det ikke var mycoplasma, men influensa. Til tross for at jeg sa at jeg verken hadde ledd- eller muskelsmerter eller feber. Men som sagt - jeg måtte bare være tålmodig ...
Hvor lenge skal jeg gå med dette merakkelset da?! Luft bak trommehinna som ikke slipper ut. Det nytter ikke gjespe, gape høyt, holde for nesa og blåse eller tilte hodet fra høyre til venstre og tilbake igjen. En audiolog (tror jeg) skrev på et nettforum at det ikke ble anbefalt diverse kjerringråd som å brenne stearinlys over øret o.l. Det er med andre ord ikke så mye jeg kan gjøre selv heller! Noen av dere som har gode råd??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...