© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 26. desember 2011

Julelikør - del 2

I dag har jeg stort sett vært nede for telling. Den gruelig forkjøla halsen min sørget for at resten av meg også føler meg gruelig forkjøla nå. Natt til i dag holdt jeg stort sett mannen (og meg selv) våken og lettere bekymret grunnet de stygge hostetoktene mine. I kveld fortalte han at han på natta begynte å lure på hvor legevakta er her i byen i tilfelle han måtte ta meg dit pga. pusteproblemer. Fullt så ille ble det ikke, men formen er elendig. Da jeg snøt meg tidligere på dagen, føltes det plutselig ut som om jeg blåste ut høyre øre, og siden har det verket. Det er ømt når jeg trykker fingeren på tragus
Julelikør dag 1 og dag 40.
Men! I dag ble julelikøren min ferdig! Jeg har gledet meg lenge til å teste den og i dag var dagen. Den lukter mest appelsin og litt vanilje. Jeg silte likøren gjennom en tesil og oppi flaskene, men tror kanskje at jeg burde brukt et kaffefilter ettersom den ble litt ugjennomsiktig.
Ingen overdreven kvalitetskontroll på høyre flaske, det bare var mindre på det ene sylteglasset! :-)
Når det gjelder smaken, kommer kaffebønnene mer til sin rett. Det er en relativt kraftig kaffesmak på likøren, samt appelsin og litt vanilje. Neste gang skal jeg kanskje bruke litt færre kaffebønner i, og eventuelt også finne på en annen ingrediens. Tro om litt anis hadde gjort seg?

I morgen (eller i dag, faktisk) blir det koldtbord hos mine foreldre. Min mor lager en aldeles superb tomatsild som jeg gleder meg til! Jeg fikk et glass av henne i går, men matlysten i dag var ikke plagsom sterk ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...