© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 5. desember 2011

Barneregle

Denne barnereglen lærte jeg av min mor da jeg var et lite knøtt:

I di
Doddi mi
Effa lerra
Toddi sjerra
Kribba krabba
Kattelabba
Illom
Billom
Boys

Er det noen andre som også har hørt den eller er det en veldig lokal regle fra min mors barndom?


2 kommentarer:

  1. Ja!:D tror det var den eneste barneregelen pappa lærte meg når jeg var liten :) Bare at jeg sier ilo, milo boys på slutten ;)
    ha en nydelig dag!
    klem

    SvarSlett
  2. Så artig! Trodde egentlig at dette var en veldig lokal og gammel regle som "ingen andre" hadde hørt.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...