© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 7. november 2011

Tårevått

I dag var det finale i TV-serien "Alt for Norge". Det er en skikkelig feel-good-serie som rører ved det hardeste steinhjerte. Vi følger deltakerne i den ene underlige utfordringen etter den andre og de er så fascinerende stolte av sitt norske opphav. Mens vi seerne sitter med vasstrukne blikk og klump i halsen forteller de oss hvor mye dette betyr for dem og hvor viktig det er for dem å treffe den norske slekta.

Da jeg så på finalen ikveld måtte jeg naturligvis tørke tårer fra ett rennende øye, og tankene gikk tilbake.

Tilbake til besøkskatta vår som lå ute på trammen da jeg tente lanternen rett utenfor inngangsdøra, og som jeg selvsagt måtte kose med da den gnurte seg inn til låret mitt der jeg satt på huk. Malende og selskapssyk klarer katta å smelte mitt allergiske hjerte og jeg går i baret hver gang. Og selv om jeg vasker hendene tilsynelatende etter alle kunstens regler, så klarte jeg altså å gni noen katteallergener i det ene øyet mitt som ble både rødt, hovent og altså rennende. Forbaska sjarmerende fillekatte! I en av programpausene måtte jeg ile opp på badet og febrilsk lette etter øyedråpene mine som vanligvis er forbeholdt pollensesongen.

Etter å ha glodd ferdig også neste program, gikk jeg ut for å blåse ut lyset i lanterna. Og sannelig var ikke katta fortsatt på trammen - like selskapssyk. Hadde jeg lært noe av forrige erfaring? Nei, mer kattekosing. Ikke like lenge denne gangen, og en enda grundigere kattevask (hø hø) - men denne gangen prøver jeg bevisst å unngå øyeområdene ...

1 kommentar:

  1. Uff, ikke enkelt å la væe å kose med disse dyrene.. Håper øyet er bedre:)
    klem

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...