© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 25. november 2011

Ny farsott

Jeg er opphavet til noe stort på jobben. Jeg har startet en ny farsott! ALLE vil nå lære seg hvordan man lager snøkrystaller av papir. 

I dag morges ble jeg møtt av en mellomleder som fortalte at hun skulle ha syklubb en kveld og da skulle de sette seg ned og lage papirsnøkrystaller sammen. 

Flere kommenterte snøkrystallen jeg lagde i dette innlegget

På onsdag hadde jeg kveldsvakt og en ivrig kollega ville ha juleverksted i et rolig øyeblikk for å lære seg kunsten å lage snøkrystallene. Flere slang seg med og vi endte opp med en stor og to små. Jeg la ut et bilde av juleverkstedet på avdelingens Facebook-gruppe, og enda flere på jobb kommenterte aktiviteten og produksjonen.
I dag var jeg på satelittlab'en igjen, og jeg lærte opp enda en ny kollega. Snøkrystallen forærte vi til sykepleierne borti gangen, og de slo sammen hendene og okket og oiet seg over hvor fantastisk de syntes den var. Det endte opp med at jeg måtte holde demo-kurs både for sykepleiere og pasienter under behandling, og da jeg stakk nesa innom litt senere fikk jeg se resultatet av innsatsen. Pasientene var såre fornøyde over ny "vente-aktivitet".

To leger innom lab'en kommenterte den første snøkrystallen, og den ene trodde ikke helt på oss med en gang da vi bekreftet at den var hjemmelaget på stedet. Han hadde bare spurt på spøk.

En av sykepleierne kom sågar innom etterpå og takket for inspirasjonen hun fikk til juleverkstedet hun skulle holde med noen barn kommende søndag.

I kveld er de fleste kollegene mine på julebord. Jeg lurer på om de sitter og lager snøkrystaller?
The real thing - bildet er lånt fra SnowCrystals.com

6 kommentarer:

  1. Tjihi! Ja, det hadde jo vært morsom om de lagde snøkrystaller på julebord :-)

    SvarSlett
  2. Så gøy! Du sprer glede og kreativitet. :-)

    SvarSlett
  3. Den snøkrystallen du har laget var jo kjempefin!

    SvarSlett
  4. kjempemorsomt å starte en slik positiv farsott :D tror jeg må prøve meg på noen sånne jeg også etterhvert :) *♥*

    SvarSlett
  5. Jeg blir mer og mer forbauset over dine håndarbeidsevner. Kan ikke huske at vi så veldig mye av det på koaglab.... ;-)
    hilsen gamle sjefen

    SvarSlett
  6. Det var vel ikke så mye tid til den type aktivitet på jobb, trinemamma. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...