© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

torsdag 24. november 2011

Handledag

Det går litt trått med bloggingen for tiden. Jeg har vært mye trøtt og tiltaksløs, lagt meg tidlig eller lagt meg for sent, jobbet endel vakter og sånt. To ganger den siste uken har jeg lagt meg før 10 på kvelden! Det er uvanlig tidlig til meg å være.

I dag har jeg hatt jobbefri fordi jeg skal jobbe i helgen. Jeg hadde jobbefri på mandag som var også, men da fikk jeg ikke gjort noe som helst fornuftig. I dag, derimot, hadde jeg store planer. Eller ihvertfall mellomstore planer. Ok, da - jeg hadde ihvertfall en PLAN. Jeg skulle handle!

Ingen revolusjonerende plan, akkurat. Jeg skal velvillig innrømme det. Hvis jeg legger til at jeg ikke er nevneverdig glad i å handle, så er det vel fortsatt ingen revolusjonerende plan. Men planen var uansett å kjøre til Norges kommende største handlesenter og kjøpe noen saker. Blant annet hadde jeg en tilgodelapp på Bohus, og den fikk jeg brukt opp ved å kjøpe en "lysball" til entrévinduet. Den var karakterisert som julelys, men når LED-lysene er omgitt av blomsterkronblad blir jeg litt usikker på om det var helt riktig. Vurderer å la lysballen henge der på helårsbasis, mens jeg bruker julen til å tenke meg om. :-)

Neste punkt på programmet var en tur innom Plantasjen, men alt jeg fikk handlet der var noen sagfliskubber som ikke imponerte da vi testet dem i kveld. Må få med meg gubben for å se på de forskjellige vedkurvene der.

Deretter gikk turen innom Princess for å løse inn et gavekort (fått etter en klage). Jeg hadde sett meg ut et kjøkkenjulegardinsett og plukket det ut fra hyllen. Vel hjemme oppdaget jeg at jeg hadde fått to identiske underkappehalvdeler! Altså ikke to speilvendte, symmetriske underkapper slik det normalt skal være. Ergo sendte jeg en ny e-post til dem hvor jeg ba om å få tilsendt den manglende underkappehalvdelen. Tror jeg foretrekker Kid fremover ...
I en ideell verden ville kjøkkenvinduet mitt nå hatt slike gardiner.
Siste oppdrag var en tur innom en nyåpnet dyrebutikk som har biOrb-produkter. Jeg ville se på produktutvalget deres, samt lete etter en ny algespiser. Den forrige (en såkalt gul algespiser) gravde seg ned mellom steinene og ble borte. En høyst ensom og privat begravelse, antar jeg. Den har ihvertfall ikke vært sett på en drøy måned.

Jeg endte opp med TO algespisere. Ancistruser, tror jeg. Jeg har ikke peiling, men på kvitteringen stod det ancistrus, uten nærmere spesifisering. Google er ypperlig til å finne opplysninger. Når det gjelder akvariefisk er ikke Akvaforum så dumt, heller. Der skulle det bli en lett sak å finne ut hvilken type jeg hadde kommet hjem med. Hvor mange algespisere er mørke med lyse flekker på, liksom? - Ganske mange, viste det seg. Jeg vet fortsatt ikke nøyaktig art, men nå som de fråtser i algene i akvariet mitt, skal jeg snart få tatt noen bilder av dem og lete litt nøyere på internett.

Sist, men ikke minst, holdt jeg på å glemme bursdagsgaven til min flotte niese. Etter en ekstra tur i en rundkjøring, fikk jeg handlet det også. Ettersom moren hennes er her sørpå denne helgen, håper jeg at hun får tatt den med seg tilbake til Østlandet og bursdagsbarnet. Som forøvrig skal til trønderhovedstaden og svømme litt. *heie på*

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...