© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

mandag 31. oktober 2011

Oktoberslutt

Den utvidete helgen er snart over, og den utskjelte halloween-feiringen over for de fleste barna. De store barna som fortsatt er våkne, er vel for gamle til å gå på tiggerunde nå. Jeg har aldri hatt noe forhold til denne feiringen, men gikk til innkjøp av noe småskummelt Nille-snop fordi jeg regnet med at vi kom til å få besøk i løpet av denne kvelden. Vi bor jo tross alt i ei gate med mange barn i "passende alder". Og joda - mange små hekser og dauinger kom på døra og i løpet av kvelden ringte det flere ganger på døra enn i hele perioden siden vi flyttet inn her!
Elevert halloween-pynt. De flotte, olivengrønne telysholderne på hver side var innflyttingsgave fra bl.a. Snuskebassa.
Til og med besøkskatten vår gjorde sitt til stemningen, for jeg oppdaget at den hadde lagt seg til på dørmatta utenfor inngangsdøra vår. Kanskje fikk den litt varme og kos fra stearinlyset jeg hadde tent i lanternen utenfor? Jeg begynner å tvile mer og mer på at den har en eier, for jeg ser den ute både sent og tidlig i all slags vær. Da jeg nesten slo døra i katta som lå på matta i det jeg skulle slukke lanternen, regnet det lett ute. Den er utrolig sosial og kosete, og begynner å male med en gang jeg klør den på halsen. Den ville veldig gjerne inn, så jeg måtte dytte stakkaren litt bort for å få lukket døra.

I går var foreldrene mine innom på besøk igjen, og mor forærte meg to danske høstkaktuser. Eller - jeg TROR de er høstkaktuser for de er jo i full blomst nå. Jeg har to slike kaktuser fra før (hvorav den ene er en avlegger arvet etter farmor i 2004), og du kan lese litt om "gamlingene" i dette innlegget fra februar i år.
Nydelig farge på nykommeren.

3 kommentarer:

  1. Høres ut som en fin dag:) Har heller egentlig ikke hatt noe forhold til Halloween,men med barn i huset er visst Halloween ett must:) Nydelig kaktus.
    Kos deg resten av kvelden:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Novemberkaktus er vel navnet? Evt. julekaktus? Jeg har en sånn på jobben. Den har blomstret voldsomt, men er nå i ferd med å gjøre seg ferdig. :o)

    SvarSlett
  3. Høstkaktus, novemberkaktus eller også thanksgiving-kaktus er alle forskjellige navn på samme type. Julekaktus er en annen type. :) Se gjerne det gamle innlegget hvor jeg linker til hvordan man ser forskjell på dem. :)

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...