© Opphavsrett ©

© Opphavsrett ©
Alle bilder som linker til en ekstern side (altså en ikke-blogspot-adresse), har jeg lånt fra andre steder. Alle andre bilder (de som HAR en blogspot-adresse) er tatt av meg. Det betyr at jeg har alle rettigheter til bildet og at du IKKE får kopiere det.
Hvis du likevel ønsker å bruke et av mine bilder, er du velkommen til å spørre meg om lov. Det er ikke sikkert jeg er like vanskelig som denne teksten kan tyde på. ;)
©

fredag 14. oktober 2011

Mmmmuffins!

I går hadde vi koselig besøkt av gode venner og da fikk jeg testet ut mine bakeevner på nykjøkkenet vårt. Eller ... om ikke bakeevner, så ihvertfall evnen til å følge oppskrifter og prosedyrer. Noe som er basiskunneskap i yrket mitt, hvor alt utføres etter gitte prosedyrer som ikke skal avvikes. Hvorfor jeg da ikke er noen bake-wizz kan man jo bare lure på, for kjøkkenet er ikke mitt domene, sånn egentlig.


 Å lage muffins etter oppskrift bakpå Møllerens Muffins på 1-2-3-pakke er ubeskrivelig lett, og de ble jammen perfekte også! Og ved å leke litt med konditorfarge, sukkerkulør (gir sjokoladebrun melis) og appelsinjuice, så fikk glasuren både forskjellig farge og smak. 

Den blå konditorfargen ble jammen fargesterk! Jeg er vanligvis svært skeptisk til blåfarget mat, men av en eller annen grunn hadde jeg kjøpt blå konditorfarge for en tid tilbake og som jeg nå hadde tilgjengelig.

På de fire røde muffinsene skar jeg ut litt av midten og fylte med jordbærsyltetøy før jeg dekorerte med glasur, og det ble suksess. Ungene syntes muffinsene var gode, og da regner jeg dem som perfekte. :-)

6 kommentarer:

  1. Så fine muffins:) Flink du har vært:)
    God helg..
    Klem

    SvarSlett
  2. Fargerikt, i alle fall ;) Og kreativt! Smaken kan jeg ikke uttale meg om, men regner med ungene sier sannheten ;) Flinkis! Øvelse gjør mester, vettu ;)

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. He he :-)
    Ungene hilser og sier at de var kjempegode!
    Klem fra Liv

    SvarSlett
  5. Så lenge de er gode, er de perfekte! Synes de så fine ut også!

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...